Gå til innhold

Hvordan får dere masse pupp inn i munnen på den lille?


Hermine.

Anbefalte innlegg

Uff, jeg sliter fortsatt med amminga, gutten er fem uker.. Der gjør vondt, men jeg gruer meg ikke like mye lenger da.. Lillegutt har laget et sår, skikkelig hakk i venstrepuppen, det gror jo aldri... Og jeg får ikke til den vanlige ammestillingen med hodet i armkroken, for da hiver han seg etter puppen og det gjør så vondt, klarer dere den stillingen? vanskelig å amme borte nå også siden det er så vondt og jeg må bruke hodet i hånd-stillingen, håper vi får det til snart.. Øver og øver på riktig teknikk, men vi synes fortsatt det er vanskelig dette her.. Noen gode råd???? har så lyst til å få det til ordentlig så vi kan gå på besøk til folk og ikke ha vondt når jeg sitter der og ammer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter vi og. Den vanlige vuggestllingen er ikke perfeksjonert, men hvis hun er veldig sulten går det fint, ellers bare tuller hun. (tror ikke jeg får nok av puppen inn i munnen hennes, men hun vil jo ikke ta den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venta tel ho gapa orntli og tar tak i puppen og trør den inn ;) God førklart eller ka? Tar ho ikke orntli tak så stekk æ fengern inn i munnen så ho slepp taket og prøva på nytt....

 

Har du ammepute? Æ har ei sånn med sakkosekkula i og den e super... da æ kom hjem fra sjukhuset va æ sår, men fikk litt anna tak når ho lå på den og da grodd såret fort...

 

Kan vær en idè å ta kontakt med ammehjelpen ang. rett tak...

 

Lykke tel...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter puppen borti nesa til Carina så ho gaper skikkeli, og så dytter jeg bare puppen inn. Men hodet opp til puppen, ikkje dra puppen til babyen liksom. For da blir det vondt.Huff, ikkje lett å forklare.. Detta sa de iallfall på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men han holder jo ikke munnen åpen, Han lukker den så fort at flere ganger blir det feil tak og rett i såret.. Han hugger tak liksom.. Noen gode råd for å få til den tradisjonelle hodet i armkroken stillingen? Ligger babyene deres bare rolig og åpner munnen? Hehe, han her er hvertfall ikke rolig? Vrir seg rundt for å finne puppen!! Sulten vettu! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ vil ha venta med armkrokstillinga tel du har fått han tel å ta orntli tak... da e det lettere å prøv... før det bi det nok bærre tull... bærre vent tel han bi skikkeli sint og gapa førr harde livet... det va det di sa på sjukhuset... bærre ert han.. ta puppen borti næsn...da bøy han hodet oppover og gapa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ærte-trikset virker hvertfall litt! Så vi øver videre.. I kveld vil han ha mat hver halvtime.. Hjelpes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har en økekveld?:-)

Gjør som hun over her sier,vent til han blir irritert fordi han ikke får puppen.Jenta mi gaper i allefall høyere og høyere jo mer jeg erter.

 

Ang. armkrokstillingen,så ville nok jeg også ventet med den til du får mer dreisen på amminga,for jeg har litt inntrykk av at armkrokstillingen kan være litt vanskelig.Jeg fikk aldri til den stillingen med eldstemann,men denne gangen ammer jeg kun i den stillingen.

Men,det krever litt trening.Man,må prøve og feile litt:-)

 

Lykke til,dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermine: Dersom du sliter med sår, vil jeg anbefale deg å kjøpe Ullfett salve på apoteket, spør etter den. De har ikke den blant hyllene men oppbevarer den kaldt. Sårene mine ble borte på noen få dager etter at jeg begynte med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...