Gå til innhold

termin ca.8 juli og 16 uker på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.Hei. Er ny her. Men jeg bare lurer på en ting. Har termin ca.8 juli, kan det da stemme at jeg er 16 uker på vei. Trodde nemlig jeg skulle inn i min 15uke imorgen. Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Det kan vel stemme det, jeg har termin 19. juni og er i min 18. uke nå.

Skrevet

Vet ikke om du er inne på dette med uke-regining. Men skal forklare kort:

Hvis du er 15 fullgåtte uker er du i din 16. uke.

For når du er 0-1 uke på vei er du jo i din 1. uke, skjønner?

Skrevet

Hei,

skjønner at du er forvirret for jeg har termin 07.07, altså en dag før deg og når jeg logger meg inn her så sto det i dag, "du er i din 16.uke" Og det stemmer dersom 15 uke var ferdig i går, dvs det har gått 15 hele uker fra siste dag mens. og i dag er det da første dag i uke 16.

MEN da jeg var hos legen for ca 4 uker siden, sa hun at jeg var en uke kortere, hun regnet den første uken som uke 0. Og om ikke det var nok, så er det en venninne som har termin 1 juni og hun sier hun gikk inn i 19 uke nå. Men dersom jeg har termin 7 juli er det jo 5 uker mellom terminen vår men bare 4 uker mellom "tidsregningn" vår.

ææææ...

En venninne som er lege sa at det er to systemer ute å går. Så det er vel 40 uker tilsammen og med tanke på det stemmer det at jeg var ferdig med 15 uker i går og derfor er i min 16.ende uke.

uff, tror kanskje ikke jeg gjorde ting noe klarere for deg.... sorry!

Skrevet

Det er fordi du sier at du er i uke 16 når du er 15 uker på vei... Litt forskjellig hva folk snakker om. Jeg pleier å si hvor mange fullgåtte uker jeg er, f.eks jeg er 20 uker på vei. Men jeg er jo da i min 21. uke.

Skrevet

Du er i din 16 uke, men 15 uker på vei. :)

Jeg har termin 1 juli og går inn i min 17 uke i morgen, 16 uker på vei.

Skrevet

hmm jeg er i 18 uke på fredag og jeg har termin 24 juni .. så kan stemme det ja .. ;)

Skrevet

Har termin 2.juli og er 15 uker (15+5)på vei, altså i min 16 uke. Så at du er i din 17.uke og har termin ca en uke etter meg var litt rart...

Skrevet

Jeg har termin 1 juli og er 16 uker i dag.

Jeg er i min 17 uke i morgen..

Du som har termin 8 juli, er 15 uker i dag. Og går inn i din 16 uke i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...