Gå til innhold

Endelig har jenta lagt på seg som hun skal:)


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Vi har hatt litt problemer med at jentungen ikke legger på seg som hun skal. Fra fredag til mandag hadde hun for eksempel bare gått opp 40 gram. Det er jo ingenting.

 

Siden mandag har vi supplert med noen flasker i døgnet og hun sluker dem rått. Det kan altså se ut som om hun har vært litt sulten. Jeg føler meg tidvis j... dum som ikke har registrert det, men hun har ikke vist tegn på å være sulten. Istedet har hun vært opplagt, fornøyd og sovet godt.

 

Med litt erstatning har jenta gått opp 130 gram på 3 dager:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!!

 

Du skal ikke føle deg dum for at du ikke har skjønt det når hun ikke har gitt uttrykk for det!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuften min sier at jeg ikke skal ha dårlig smvittighet, men føler det likevel litt. Stakkar jenta har vært sulten i fem uker (Igjen; fornuften min sier at det bare er tull, men man er da litt full av hormoner og dermed irrasjonell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Nei, syntes ikke du trenger å føle seg dum fordi du ikke har merket det... Er ikke så lett å vite sånn, iallefall ikke når de fortsatt er glade og fornøyde. :D

Syntes det er vanskelig selv jeg og vite om han får nok når han ammer... syntes amme stresset er veldig slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke føle deg dum!! Det er jo ikke så enkelt å vite det. Da jeg hadde hjemmebesøk av helsesøster, sa hun at babyer som får i seg for lite mat ofte blir veldige rolige og trøtte(slappe), og da sover de mye. Så det har jo vært helt umulig for deg å skjønne at babyen har vært sulten. Så bra at vekten går oppover på lille nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott:-) Men føl deg nu ikkje dum.Det kan jo være vanskeli å skjønne disse små.. Ka de vill.. Jeg synes det kan være vanskeli til tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å, så flott da ...... her var det akkurat samme, måtte gi mme, og jeg vet hvilken god følelse du har nå- når du ser at snuppa di går opp i vekt ;-D

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor bra...æ e så spent på vekta tel Julie når vi skal på seks-ukerskontroln på tirsdagen... ho har ikke vært veid sia ho kom tel verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete79: Det rare er at hun IKKE har vært slapp i det hele tatt, men våken og blid. Helsesøstrene var skjønt enige med meg i at det ikke var lett å forstå.

 

t-79: Håper du får til amming og melkeproduksjonm og at lille Jakob også legger på seg som han skal:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...