Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 For det første har jeg ikke vært hoss tannlegen på over 1 år,så når jeg ble gravid i sommer ble jeg kvalm å hatt mye slim i halsen å det har jeg ennå til tider,så har jeg mistet litt av en blomme å har litt ubehag med tenna,har lyst å gå nå men kan jeg slippe røntgen?Er ikke det også farligt for barnet?Tenker stråling å sånn?Føler jeg har skjulte hull i tenna også der bak ett sted,så lurer jeg ofte på om ikke den prosessen å få det værre øker når man går gravid å att det ville bare være dumt av meg å vente til mars/april med tannlegetime,hva mener dere?Noen som vet noe å kan gi meg råd å tips i denne saken?Grunnen til jeg aller helst vill slippe røtgen er fordi jeg er redd å kaste opp ved å få disse ekle tørre greiene inn i kjeften når jeg baler med slim i halsen.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Ring tannlegen og hør hva de synes der.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Du skal ikke ta røntgen nå som du er gravid, men det er bare bra med en tur til tannlegen. Vi har ekstra skjøre tenner i svangerskapet pga hormonene. En liten sjekk skader aldri :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå