Gå til innhold

Ah...så godt å lese her inne!


hønepøne;-)

Anbefalte innlegg

Har hatt nok å henge fingrene i siden jeg kom hjem fra sykehuset, Sjelden det blir tid til bimming! Men nå begynner jeg å komme inn i rutinene. Har en kjempesnill gutt, og vi koser oss.

 

Godt å kjenne at kreftene kommer tilbake. Hadde keisersnitt pga stor unge, og mista mye blod. Keisersnittet ble bestemt da jeg var 14 dager over termin, og utført 15 dager over. Tør nesten ikke tenke på hvordan det kunne gått dersom fødselen hadde starta!

 

Håper dere andre her inne begynner å finne formen igjen. Det er herlig å være mamma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde også KS pga stor gutt. Hvor stor var din? Min var 4950 g da han ble født, 5 dager før termin. Jeg mista heldigvis ikke mye blod (500 ml, tror ikke det er mye), og kom meg raskt igjen etterpå. Nå merker jeg ingenting, bortsett fra at huden over arret er litt følelsesløs. Kondisen derimot, er ikke helt på topp, så prøver å komme meg ut på trilleturer hver dag. Min gutt er også veldig snill, og jeg koser meg. Han er bare 3 uker, så jeg bare venter på at skriking og kolikk skal sette inn... Nå skriker han heldigvis ikke noe særlig, bare grynter :-) Hvor stor er din gutt nå, da? Jeg veide Andre på helsestasjonen på mandag, og da var han gått opp til 5,5 kg (var nede i 4,3 tre dager etter fødselen), synes det var bra vektøkning!

 

Kos deg videre som mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bobby

 

Godt å lese om flere i samme situasjon.

 

Min var 4745g og 54cm. Han ble født 29 des. Var inne til kontroll på sykehuset da jeg var 14 dager over termin. De estimerte vekten til å være 5400g, og legen bestemte ks påfølgende dag.

 

De sa at størrelsen på gutten kunne være årsaken til at fødselen aldri startet. Jeg er ikke så stor selv. SF- målet mitt var bare øverst på det grønne og virket normalt.

 

Jeg mistet 1000ml under operasjonen, og 400ml i etterkant. Klarte ikke gå, besvimte hele tiden. Fikk blodoverføring, og det hjalp veldig. Såret har grodd fint, ikke hatt mye smerter.

 

Oppholdet på sykehuset var kjempebra. Lillegutt havnet to dager på intensiven, og ble grundig sjekket. Heldigvis var han helt fin! Bare litt startvansker siden han var stor, lav puls osv. Det var trist for oss, men glad de passet så godt på ham.

 

Hvilke inntrykk sitter du igjen med etter keisersnittet? Jeg synes det var en fin opplevelse, men ønsker å oppleve en normal fødsel en gang også.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter igjen med et kjempegodt inntrygg av fødselen, synes KS var veldig spennende, egentlig. Heldigvis skrek gutten min med en gang de tok han ut, og vi fikk ha han hos oss fra første stund (jeg måtte ligge litt alene på oppvåkning mens Andre ble veid og målt, men det var vel bare en halv time). Må være litt skummelt når de må på intensiven, men det gikk jo bra :-) Jeg hadde veldig høyt SF-mål, og var på UL to uker før termin, hvor det ble bestemt KS, så hadde litt tid til å forberede meg, og slapp å gå på overtid. Fødselen startet faktisk kvelden før planlagt KS med at vannet gikk, og riene begynte, så han ble født noen timer før det planlagte tidspunktet. Helt uten dramatikk, heldigvis, selv om det faktisk ble et akutt, og ikke et planlagt KS. Var glad for at jeg fikk kjenne riene, men også glad for at jeg slapp å kjenne dem så lenge, for de var vonde...

 

 

Ser forresten på profilen din at du bor i Trondheim, det gjør jeg også. Vil tipse om at det er barsel-treff på Jordbærpikene på solsiden på onsdag, se DiB-treff for mer info. Kjekt hvis du vil komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ha han hos meg da han kom ut jeg også. Var først to dager etter fødselen han havnet på intensiven.

 

Skal prøve å komme på onsdag! Takk for at du sa fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...