Gå til innhold

Utflod/fostervannslekkasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 25 uke, og bekymrer meg endel for det jeg er redd for kan være lekkasje av fostervann. Om det er utflod som gjør trusa våt, så er den i såfall blank. Noen som har erfaringer med tilsvarende? Vet det er vanlig med økt utflod ila svangerskapet, men dette ser ikke ut som typisk utflod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg råder deg til å ringe sykehuset for sikkerhet skyld! jeg fikk tidelig vannavgang i uke 19 sist, og det merka jeg når det kom ut! det bare rant på en måte! hvis det er fostervann så kommer det hver gang du beveger deg, setter deg eller reiser deg!

utflod kan jo også gjøre trusa våt men det er jo ikke tynnflytene!

håper det går bra!!

Skrevet

hei... jeg ville ikke engstet meg om jeg var deg, for økende og annerledes utflod er vanlig i sv.skapet.. men er du bekymret ring på føden, så får de ta en UL å sjekke fostervannet:-) bedre det enn å gå å bekymre seg...

det er flere med meg som har skrevet om økt utflod i sv.skapet inne her i det siste, og vi har alle "samme symptomene" med at den er tyntflytende og gjør trusa våt.. enkelte av oss er "avhengige" av truseinnlegg, og skifter gud vet hvor mange ganger hver dag...

men bedre det enn å gå med våt truse.. har ikke sånn utflod til vanlig, så det er i forbindelse med sv.skapet...

Håper du ikke går og bekymrer deg, men om du syns det virker rart, må du ta kontakt med lege/jm/føden så får du sjekka det opp, ingenting er værre enn å gå å være nervøs vet du!!

Skrevet

Takker for svar.

Ble litt beroliget nå, men vil for sikkerhets skyld høre med legen om det er mulig å få tatt en ultralyd for å sjekke :-)

Skrevet

ja, gjør det for sikkerhetsskyld om du er nervøs!!!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...