Gå til innhold

Gamle twilightere - ny tråd 11. januar 07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender gode tanker til deg Gullemor, snart er det din tur :o) Tenk så fantastisk det blir å holde gullet sitt i armene for første gang!!! Da er fødselen glemt - og jeg er helt sikker på at det går kjempebra! Jeg er selv positivt overrasket over fødselen, og sitter bare igjen med gode følelser - du skal se det samme skjer med deg! Trenger du smertestillende finnes det jo masse gode alternativer, også har du Gullefar og jordmor der sammens med deg hele tiden! Dette skal gå så bra atte, også er det jo fint du har vært åpen om at du gruer deg, så er jordmor klar over det og gjør sitt for å hjelpe deg!

Vi har vært ute på første trilletur i dag, i det snøværet! Men det var ikke kaldt, så tror Martine bare syns det var deilig å få litt frisk luft! Du får tenke på det også, snart skal du ut og trille tur og vise fram gullet ditt Gullemor :o)

God helg alle twilightere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for fine ord, stinemor! ;o) Ååååhhh, det er så godt å ha dere twilighterne, altså! Her får man alltid så mye hjelp og støtte! Det varmer, det... Tror jeg trengte det nå, etter den runden i går. Er ved litt bedre mot i dag, da jeg har fått høre og lese et par gode fødselshistorier. :o)

Føler meg litt flau som klager og syter så fælt... Sorry, folkens! Stakkars dere som får all dritten ifra meg... :o( Men, jeg holdt meg unna klaging og syting nokså_lenge, da... Er i grunnen ikke før nå, helt på slutten jeg har blitt så inn i h%##%¤# negativ...! *trøste seg med det*

Nå skal jeg snart legge meg. Må jo samle krefter, jeg som skal_føde_i_natt!!! *håper*

Stor helgeklem til alle twilighterne med baby i og utenfor magene!

Skrevet

Hei! Har ikke vært innom på et par dager og kvapp litt da jeg logga på og det stod 4 dager til termin! Har levert oppgave på fredag. Etter det mista jeg litt piffen har idag hatt min første dritt-lei-dag. Skjønte at det antakelig ikke har vært så dumt å ha andre ting å konsentrere seg om. Plutselig fikk jeg nok av å aldri sove mer enn to timer i slengen og ha vondter alle veier som begrenser veldig mye hva jeg orker. Gruer meg til fødselen også. Og nå har det vært nedbør 77 dager i strekk i Bergen. (Er egentlig ikke værsyk av meg, men det passa fint inn)

Kjenner at det presser ganske mye mer nedover nå , så det går jo riktige veien :) Har bestemt meg for at lillebror kommer senest neste helg. For det kan vi jo bestemme, sant Gullemor...en bøtte fødestøv til deg - og en lite dæsj til meg selv også.

Ellers høres det jo ut som det står bra til her inne med babyer som sover flere timer i strekk så mammene for hvilt seg - vil også ha en sånn :)

Forsatt god helg til alle sammen!

Skrevet

Nå er jeg spent på om alt fødestøvet som virvlet rundt før helga har gitt noen resultater :)

Ikke noe nytt her, men har hatt en fin søndag ( etter en litt uggen lørdag) og begynner å bli ganske fødeklar. Har kanskje funnet navn som både far, storesøster og jeg synes er fint.

Klør forresten på hendene og armene om natten, burde kanskje skjekke med lege vedr. lever / galleprøve? Er liksom ikke så ille heller, så er usikker på hvor alvorlig jeg skal ta det. Har lest at det kan være farlig for barnet på slutten av svangerskapet.

Skrevet

God morgen ja *kvitre* ! Skriver litt med meg selv her inne og dytter tråden litt oppover på siden.

Skrevet

Heisan, "gamle twilightere"!

Her går det i nyfødt-stell og lite søvn om dagen. Kom hjem fra sykehuset med "snuppa" fredag, og siden har hun skreket... Blitt lite søvn på mor de siste dagene. Krysser både fingre og tær for at det ikke er kolikk som med førstemann..... Jenta fikk bare permisjon i helga fra nyfødt-intensiven, så vi skal ned og veie etterpå. Tror det skal gå greit. Hun ser frisk og fin ut og spiser masse, så det går rett vei.

Sender litt "fødestøv" til dere som fortsatt trenger det, men må nok som Ka-Ping advare mot at storken her i gården også har sine skavanker.... Fort og "gæli" er ikke nødvendigvis noe å anbefale det heller!;-)

Skrevet

Liten2: Sover hun bedre nå? Viktig att mammaene får nok søvn:) Har hat lignende problemer her også, men nå sover hun endelig på natta:)

Gullemor: Ennå på overtid eller er babyen kommet?

Sponge: Nå er det snart 18. januar. Holder babyen seg inni magen til da?

Skrevet

Stikker innom en snartur igjen og sender fødestøv, oppdatering fra ka-ping-heimen og masse klemmer til alle twilight-jenter :)

Svigermor og svigerfar kom på besøk igår. De blir nok noen dager, og svigermor har allerede bakt en stor runde kanelboller sammen med lilletrollet, ei stor sjokoladekake og er nå igang med tre grovbrød... frysern kommer til å være full før de drar hjem, og jeg er lykkelig :) Har fått streng beskjed om å sitte til pynt mens de gjør husarbeid, underholder lilletrollet og lager middag... herregud så deilig!!!

Ellers kan jeg opplyse om at formen min har tatt seg betraktelig opp. Mini-kaping lar mamma sove godt hele natta (kun avbrutt av amming og bæsjebleieskift hver 3. - 4.time), ks-såret gror bra, selv om det fortsatt røsker heftig inni alle lagene i magen når jeg er så dum å gjøre ting jeg ikke bør. Gleder meg til jeg skal ut og trille :) Skulle egentlig ta med mini-kaping på første trilletur idag (bortsett fra fredagen der jeg måtte hente lilletrollet i barnehagen), men speilglatt vei, haglbyger og storm (seriøst) tvang oss til å holde oss innendørs. Håper på bedre vær imorra... Vi skal kanskje på kontroll på torsdag, spent på om mini har kommet seg opp i fødselsvekt allerede. Hun bruker kun str 62, med unntak av 2-3 plagg i 56. To av nattdraktene og en body er faktisk 62/68... We have created a monster!!! Men et veldig søtt et :)

Liten2: lykke til med soving og kontroll! Spent på oppdatering :)

Gullemor: fød, fød, fød, fød føøøøød!!!!! Kom igjen!!!

Sponge: var helga fin og avslappende?

Hanne: det var lettere å klaffe med telefonsamtalene før vi ble småbarnsmødre gitt, hehe :)

Skrevet

Kjekt å høre litt fra der som har født også. Blir til at det å vente på fødsel og tenke på hvordan fødselen blir tar så mye av oppmerksomheta at en nesten glemmer å forberede seg på hvordan det blir etter at babyen har kommet :)

Skrevet

Fint med oppdatering fra ka-ping. Virker som hun har det flott for tida, og det er bra! ;o)

Jeg sitter her ennå; sjette dagen over termin nå, og jeg er rett og slett drittlei. Er så skuffet hver morgen, når jeg våkner og innser at ingenting har skjedd i natt, heller!

I natt satt jeg på bim-chatten til ca kl fire... Hadde noe som kanskje kunne tatt seg opp og blitt til rier. Trodde jeg, i alle fall... Var veldig regelmessige "tak" fra midnatt til jeg la meg. Sovnet jo etterhvert og VIPS! så våknet jeg på morgenen i dag; liiiiike fin! :o( Gullefar holdt meg med selskap en liten stund i natt, og "la seg til å sove" i stresslessen (jeg sover i stua for tida og han var snill og ville ikke la meg være alene). Etterhvert våknet han og lå/satt vondt og gikk og la seg i senga. Han skulle vært på jobb kl åtte (ti min. hjemmefra), og jeg våknet ti over åtte og vekket han. Stakkars Gullefar. Nå var de vel i_hvert_fall_sikre på at ting hadde skjedd i Gulleheimen, disse kollegene hans, da han ikke kom på jobb før i kvart på ni-tida...

Siden jeg har sovet så lite i natt, skal jeg slenge meg nedpå igjen snart. Kjenner kroppen er som gelé nå...

Gi meg rier, vannavgang eller noe, da, jenter!!! :o)

Ha en god dag. :o) Klem fra

Skrevet

Godformiddag jenter :o)

Koselig å se oppdatering fra så mange - nå er det ikke så lenge til alle nurkene er ute, og vi kan starte opp en tråd inne på "Din baby". Har bare vært inne der og kikket en gang, føler meg så hjemme her på twilighttråden at jeg helt glemmer det av :o) Håper alle små inne i magen velger å titte ut snart, rundt termin for de som ikke har kommet så langt enda, og nå straks for Gullemor som venter og venter...!! Krysser fingrene for at alt går bare bra for alle :o)

Her storkoser vi oss, men netterne er et styr...de første dagene ville Martine spise hele tiden, og nå vil hun bare være våken. Magen fungerer supert på dag- og kveldstid, men på natten er det et styr for henne. Som dere skjønner skjer alt mulig på nettene her, så søvn blir det litt lite av! Vi har fått et utrolig sosialt nattdyr :o) Hjelper lite å ikke skulle lage kos rundt mat og stell på natten, når hun ser på deg med de store fine øynene....sukk :o) I dag stod pappaen opp med Martine kl 08, og når det var helt stille på soverommet sov jeg som en stein til 11 - det var deilig det!! Gruer meg til pappaen begynner på jobb neste uke, er så luksus å være to sammen nå i starten. Selv om nettene er et styr, er det jo selvfølgelig mest kos - er så fantastisk å ha et lite nurk :o) To uker er hun blitt i dag...som tiden flyr!

Bestilte forresten Hellastur i går :o) 5 mai skal Martine, mammaen min og jeg 1 uke til Hellas, det blir deilig det!!! I dag har det snødd så utrolig mye her, så det er deilig å ha det å se fram til. Vi har så langt bare vært på en trilletur pga dårlig vær, håper det snart blir litt bedre, så både mor og barn får seg litt frisk luft.

Ha en fin dag alle sammen :o) Klem fra oss

Skrevet

Stinemor har altså samme problem som meg... det er VÆRET og ikke formen som forhindrer oss i å ut og trille... jeg haaar så lyst til å ut! Og tvert vi får lønn i slutten av mnd så er det rett ut og kjøpe varmekjeledress til ka-ping! Her er været så uberegnelig at det er et must - men litt vanskelig å kjøpe en som passer mens en er gravid liksom, så vi har venta til knøttemor kom ut, hehe :)

Nå er det så lenge mellom hver gang det er noen twilightere som skriver her at jeg er brennsikker på at alle er på føden... hjelp, gi oss oppdateringer, jenter!!! Spesielt gullemor og sponge - vi er jo sprekkferdige av nysgjerrighet her!

Skrevet

Her er nok en oppdatering fra meg: *blæh*

*sånn - måtte bare få det ut*

--------------------------------------------

Tror dere babyen kommer ut hvis jeg hiver innpå med Lactulose?? Har hørt at det hjelper mot treg mage; og om ikke_denne_magen_er_treg, nei, så vet ikke jeg!!!

Store gode klemmer til alle twilightere med barn inni/utenfor magen. ;o)

Skrevet

Hehe, tror du skal la lactulosen være jeg :)

Prøver nok en gang å pusse storken på deg med alt fødestøvet jeg kan sende - og håper virkelig det skjer noe snart så du ikke blir fullstendig gal der du sitter og venter...

klemmer fra meg og knøttejentene mine :)

Skrevet

Tusen takk!

Gullefar har bestilt et lastebillass med fødestøv i dag (han sendte meg mld om det tidlig i ettermiddag), men det har ennå ikke kommet...! Men, så bor vi jo litt sånn kronglete til, at det kan hende at lastebilmannen ikke finner frem... :o( Det dukker vel opp... ;o) Hihi!

Nå er det middagstid i gulleheimen. Vi snakkes! Over og ut.

Skrevet

...og selvfølgelig maaaange gode klemmer til ka-pingheimen!!! ;o) Dere er søte!

Skrevet

Stikker bare innom tråden for å pushe litt mer støv... hehehe...

Skrevet

Hei, alle sammen .- er imponert over at tråden forrtsatt finnes, nå er det jo nesten ingen igjen med BiM - dere BuM-mere har jo overtatt helt!

Gullemor: All min sympati og eventuelt fødestøv oversendes herved, du trenger det så definitivt mer enn jeg gjør.

ka-ping: Fikk flatt hav! Nå tenker jeg å ofre til de samme gudene med bønn om at Gullebaby skal bestemme seg for å ta til vett og komme seg ut:) Og forrresten, du hadde 100% rett. Nå har også mine magemuskler sagt farvel til hverandre, men fortsatt ingen pigmentstripe på Svampemagen.

Stinemor: Sorry igjen, men hvis dere har såpass begivenhetsrike netter kan det kanskje være like greit å slippe nysgjerrige besøkende?

Hanne og jentungen: 16. i dag, så jeg tenker nok lilleSponge holder seg inne en god stund til. Ingen tegn til noe som helst her i gården. Og ni dager til termin i følge BiM:)

rahi: Hvordan går det? Såpass stille at eg lurer på om du er på føden omsider?

Har ellers, som jeg fortalt ka-ping, definitivt fått bekreftet at jeg er 2.gangsfødende. Har kjøpt bagvogn til Knøtte, og var storfornøyd siden jeg fant en på loppis til 150,-! Glimrende... Nå må jeg også nevne at den var helt strøken, Brio (riktignok uten angitt årsmodell, jeg har skjønt at det er viktig?) med god fjæring og store hjul - det var mindre flekker osv på den jeg brukte sist, for å si det slik. Kan komme godt med når magemusklene skal trimmes opp igjen.

Men nå skal jeg lage sen middag og få orget litt før "Grey's",

vi snakkes

Skrevet

- årsmodell på vogna? eeeeh... jeg kjøpte den ifjor høst, hjelper det?

- fødestøv: jeg fortsetter å sende alt som blåser min forbi her i stormen...

- magemuskler ja... heh... de er fortsatt delt, gitt.

Jeg ser forøvrig utrolig snodig ut uten klær nå. I stigende rekkefølge: hår nedentil, men skjeggstubb på dusken (panikkbarbering på sykehuset pga haste-ks), ks-arr delvis skjult under forklemagen (hengehud etter svangerskapet), delte magemuskler som ligger i en diger klatt nederst i magen (rett over forkleet), plissé-hud over navlen (som ligger som en udefinerbar sopp midt i det hele) pga alle strekkmerkene, innsøkk ved ribbeina, like under et par fiffige utvekster som varierer mellom å være helsprengte, steinharde G-cuper og halvflate, flopsete F-cuper....

hvem ER den kjerringa i speilet egentlig? Hjelp!

Skrevet

Jeg skal ikke prøve meg på noen beskrivelse av hvordan jeg ser ut uten klær, det er for slitsomt. For å si det slik, jeg skal _ikke_ ta imot bladet "Gravid"s tilbud om gratis gravid-fotografering... Selv med klær kjenner jeg meg en smule snodig, selv om jeg visstnok ser "flott" ut...

Dagens festelige overraskelse var forresten hemorider - nå har også jeg fått dem! Hurra...

Og forklaring: Årsmodell på vogn skal visstnok være svært viktig. Jeg skjønte dette med "2006-modeller selges nå til rabatt" som barnebutikkene alltid har da jeg satt og svarte telefonen hos storesøster. De trengte en ekstra kombivogn, og satte annonse i avisen "Pent brukt vogn ønskes kjøpt". Den dagen ringte det 23 stykker, og alle beskrev vognene som om det var tidenes bruktbilsalg. "Strøken 2003-modell!" "Bare brukt til trilleturer i helgene!" "Kun brukt til soving i barnehagen" osv. Når pappaen ringte var det til og med snakk om ekstrautstyret...

Skrevet

åhjelpes... tror jeg er litt "ut" når det kommer til barnevogner tydeligvis... vi har nemlig kjøpt ei praktisk, solid duo-vogn i en farge vi liker, som har god plass til ungen og voksiposen (eventuelt lammeskinnet) oppi. Modell og sånt var litt mindre viktig for oss gitt. Først: praktisk eller ikke, så: liker vi utseendet, til sist: har vi råd. OG vips: duo-vogn på tilbud. Når jeg tenker meg om så kan det jo hende at akkurat den farge-komboen vi kjøpte var en sånn tilbudsfarge... men whatteeevver!

Skrevet

Her var det liv idag! Jeg var innom og holdt tråden i hevd alene i helga og reddet den fra å havne på side 8 eller noe sånt :) Oppdaterte meg her kl 21. 40 og ble nok engang mint på av SpongeBob at nå er det Grey`s og vagget i en fei til tv`en. Takker så mye! Lurte litt på hvor det var blitt av deg også Sponge - og rødhette har heller ikke vært innom tråden på noen dager.

(Velkommen i hermorideklubben forresten *hviske*. Har noen av dere ferdigfødte merket en kjapp tilbaketrekning av disse festlige små etterpå?)

Angående post gravide-kroppen Ka-ping.Har nå lagt på meg 20 kg og jeg synes slett ikke at det ser sånn ut, føler meg helt fin. Bortsett fra hvis jeg er naken, snur akterenden mot speilet og titter over skuldra, men det er jo bare å la være :D ! Den rompa (ikke så kjempebrei, men en diger firkant på et vis) kan ta æren for flere av kiloene helt alene. Ikke noen helfigur gravidekroppbilder med softfilter her takk! La på meg like mye sist fordelt på mine 1.63 og var ganske fornøyd med gravidekroppen som nå. Etterpå var det ikke fullt så sjarmerende liksom. Husker det var nedsig å måtte gå i gravidebuksene mine en god stund etter fødslen også. Og når ikke gravidemagen var der lenger og tok mesteparten av oppmerksomheta i synsfeltet, vistes plutselig de store overarmene, rumpa og alt det der mye bedre. Men pytt, etter tre år var vekta på det samme som før..(skal egentlig ikke klage - tok av ganske mye første året.)

Kjekt å høre at det, tross travle dager og så som så med søvn, står bra til med twilightbabyene og mammaene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...