Gullemor Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 *sånn* Ny tråd opprettet. Uff, nå er jeg bare sur og gretten... Er en dag på overtid (*kremt* BiM-overtid, i alle fall), og nå snør det... Jeg er bare sååå lite glad i vinter, snø og kulde! *urk* Jeg som har vært så fornøyd med vær og føre i hele "vinter" og gledet meg til å trille Gullebaby i vogna på bare veier! Jaja... KAN vel i grunnen ikke klage; jeg har fått gå høygravid på bare veier, og dét er jo noe...
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Signerer denne jeg..... - gretten og sur da for det er jeg ikke ;o)) Har shoppet masse i dag og er såååå fornøyd........ En dag på overtid er jeg også.... men tenker at den lille kommer da den kommer ,o))) Snøen laver ned og kos er det ;o))
Gullemor Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 Hmmm, det var virkelig to ulike meninger... ;o) Bra vi er forskjellige, smaskeli! *sender over litt fødestøv til deg*
selfangerkjerringa Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Vi har også snø! Det begynte igår... vi var helt i sjokk alle sammen! Og den ligger jo her enda idag også!!! Ka-pingmannen og lilletrollet måtte ut og gå tur i snøen rundt huset igår etter middag, med lommelykt, og lage spor i snøen på verandaen og skremme ka-pingmamma ved å banke på verandadøra, hehe de er så søte atte! Vet forresten ikke om jeg tør sende fødestøv til noen - dere vet jo hvordan mine fødsler går...
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Gullemor: Tja, ja siden posten driver med effektivisering kan det jo hende at storken fortsatt henger etter? Tror den er itt forvirra. Den driver liksom enten med altfor raske leveranser ellers så er den skikkelig forsinket. Det er ikke bra service altså. Kan man klage på storken til forbrukerombudet mon tro? :-p Syns det er skikkelig dårlig gjort av gullebaby å lure mammaen sin sånn. :-) Nei, jeg tror nok gullungen din vil være sikker på at du veit hvem som er sjefen når h*n kommer ut! :-D
selfangerkjerringa Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Hvis det virkelig ER storken, så tror jeg nesten jeg vil legge inn en liten klage til storkeforbundet selv... jeg har jo bare fått låghalte storker med dårlig retningssans og mangelfulle landingsevner... men for all del - de leverer noen jævlig fine unger! Så kanskje det går opp i opp?
Gullemor Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2007 Hehe! Bra beskrivelse av storken! Håper jeg får samme stork som deg, da, ka-ping, siden den lever så fine unger! ;o) Og, Gullefar strør fortsatt om seg med diverse pulver; kynnawayen har han lagt litt på hylla, da vi ser at vi har god bruk for kynnere, men han drysser meg ned med rie-støv, fødestøv, komme-ut-gullebaby-pulver osv., som han så pent og pyntelig tar ut av sin imaginære brystlomme... Noe av støvet/pulveret strøs over hele meg, noe inn i navlen, noe kun over magen min og noe faktisk inn i ørene mine!! Men det sistnevnte sier han ikke hva er for noe... Hrrrmmfff! ;o) Ta forresten en titt på forrige twilight-tråd, og da spesielt DU, ka-ping!!!
selfangerkjerringa Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 hvorfor spesielt meg? Jeg har nettopp vært inne og sett på den... og jeg HAR stemt på Preben, selv om han så ut som han kunne vært nevøen min eller noe, hehehe
SpongeBob Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Låghalte storker med dårlig retningssans, ja... Vel, de kan umulig være så på bærtur som en av naboene mine. Sto på butikken i dag med LT i trilla og snakket med butikksjefen, og gammel dame kommer inn. Begynner å dikke på LT (som ser på henne med store, overraskede øyne, naturlig nok) før hun snur seg til meg og spør om vi ikke har begynt å tenke på søsken til ham snart? Den gamle HM-kåpa mi skjuler visst mer enn jeg trodde... Butikkdamen bare flirte og påpekte at jeg er godt og vel fødeklar, og damen nektet å tro oss! Har ellers hatt en etter forholdne fin dag med LT, vi har laget amerikanske pannekaker (hvor mye lønnesirup kan sitte fast i ett toåringsansikt, i grunn?) og lekt med tog og lest bøker og nå er jeg rimelig fortvilet fordi han NEKTER å sove og jeg dør etter en lur... Jeg har definitivt hatt siste dag på jobb pre baby, det eneste jeg har lyst til nå er stille og rolig huspusling og masse slumring på sofaen...
Gullemor Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2007 Meg og lille Live: Hmmm... Jeg tror Gullemor allerede har innsett at det er Gullebaby som er sjefen. *gi fra seg tittelen* Uff... Hehe! Ja, det virker som om storken er både retningsvill og bortkommen i dette snøværet. Og, ja, storken er da virkelig ikke helt på nett med leveransene; jeg syns at ”alle”_føder_før_termin, jeg? Unntatt noen få, da... *hrrmmfff* -Har lagt merke til at mange av januardamene har født før tida; noen nokså lenge før, da... Og andre noen dager før, bare. *krysser fingrene for at jeg snart får noen smerter*
Gullemor Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2007 Skal vi se... Klippe og lime fra "Gamle twilightere"-tråden: ka-ping: Long time, no see! Eh... Jeg må jo bare beklage at jeg har vært så treg med meldinger i det siste... Har jo fått oppdateringer fra deg, men har ikke vært så flink til å svare. Etter å ha lest oppdateringene dine, ser jeg jo kjapt én ting: Du har vært/er kjempeflink! Du må ikke "straffe deg selv" og forvente så j/&%/&%% mye rett etter alt det som du nettopp har vært gjennom! Ta det rolig, nyt barseltid, nyt den nye ka-ping-tilværelsen og ikke minst; begge barna dine! De trenger en rolig mamma som ikke_er_misfornøyd_med_seg_selv! Så det så! ;o) Regner med at du får litt hjelp fra både ka-pingmannen, foreldrene dine og søstrene dine? Derfor spesielt DU! ;o) Stor og god klem til ka-pingen!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Takker for fødestøv, håper det hjelper. Sender over litt til deg også ;o))
Gullemor Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. januar 2007 Hmmm... DER gikk det opp for meg! Hvis vi rett og slett bytter fødestøv, så virker det kanskje? Ettersom ditt eget ikke virker på deg, og MITT ikke virker på meg, så kanskje det virker "omvendt"? ;o) Verdt et forsøk!
DiddiDaddi Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Håper alt fødestøvet som svever rundt nå hjelper på ) Snart kommer de små!! Veldig artig beskrivelse du hadde av storken ka-ping ) Litt av noen storker du har møtt på! Jeg må si meg veldig fornøyd med den som landet hos meg, både i forhold til fødselen og i forhold til leveransen! Har forresten lagt ut en liten fødselshistorie, ligger under Januarklubben. Var godt å skrive det ned, er jo som en liten bearbeidelse av det som hendte. Nå er samboeren ute å shopper flere kluter, har fått en liten gulpebaby, så her vaskes maskinene tett! Også kjøper han kina-mat, namnam ) Ha en finfin kveld da jenter )
rødhette* Skrevet 11. januar 2007 #15 Skrevet 11. januar 2007 Tror jeg må finne et exitskilt og henge opp inni trusa, for å vise babyen hvor veien ut er, gitt... Ser ikke ut til at det nærmer seg noe fødsel her heller... hvem har glemt å sende meg fødestøv???
rahi Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 Så kjekt - så mange som har tittet innom idag Har lest og oppdatert meg på alt sammen både her og på gamletråden. _Veldig_ mye fødestøv i lufta *host-host*. Er litt allergisk og blåser og vifter det over til alle dere som vil ha . Jeg har en uke igjen til termin og vil ha noen dager til som gravid.
SpongeBob Skrevet 12. januar 2007 #17 Skrevet 12. januar 2007 Lite plaget av fødestøv her også, det kan skyldes at det er stiv kuling ute... Brr. Holder guttungen hjemme i dag også, så det blir minimalt med mamma-lurer osv, derfor drar vi til byen i ettermiddag så jeg får tre andre voksne som avlastning. Kan ikke si 15 sek/m sørvestlig frister til båttur, men heller det enn å kjøre hele veien:) 13 dager til termin i flg BiM sin nedtelling, går jeg 14 dager over har jeg jo nesten en måned igjen! Litt skremmende tanke, samtidig som det gjør det enklere å slappe av... Men bag er i alle fall pakket - endelig! Hm, tanke - jeg trenger ikke å ta den med meg til byen, gjør jeg vel? Skulle liksom være tøff i trynet og se "numbers" i går kveld, og våknet på sofaen 06 i morges med stiv nakke. Må kanskje bare innse at sånne senkveld-stunts er _helt_ avhengige av dupping på sofaen i løpet av dagen?
Gullemor Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. januar 2007 God formiddag, Gullemor75! I dag er det fredag 12. januar. Du går nå i 41. svangerskapsuke og har -2 dager (0 uker) til termin onsdag 10. januar 2007. *aaaaarrrrgghh* Goddagen, alle dere andre! Skjønner at twilighterne er i føde- og barselmodus; det er nokså laber aktivitet her for tida! ;o) Forrige gang jeg var hos jordmor (for en uke siden), lovet hun meg at, dersom_vi_møttes_igjen i dag, skulle hun ringe sykehuset ang. eventuell igangsetting. Dette pga angst- og depresjonsplagene mine, samt at jeg har slitt litt med fødselsangst gjennom svangerskapet (spesielt i sommer + litt nå på slutten etter et par-tre vektestimeringer!). Gullefar og jeg har nettopp kommet tilbake fra jordmora, og vi skal inn til vurderingssamtale senere i dag! *gulp* ) Hun rådet oss på det sterkeste å ta med bagen! Da jeg hadde forrige time hos henne, var det blå himmel, sol og bare et_helt_nyyydelig_vær, og da sa hun at jeg måtte velge en sånn solskinnsdag å føde på. Det skal jeg; for i dag er det akkurat det samme været, men i tillegg har det kommet snø. Jeg vet godt at jeg tidligere har klaget min nød ang. snø, kulde, vinter og alt som følger med (og jeg står for alt jeg har sagt!), men du verden så utrolig pent det er ute i dag! ;o) Gullebaby kan GJERNE bli født på en vakker dag som denne! SpongeBob: Det høres ikke helt ut som om vi to har akkurat det samme været i dag! Uff, stiv kuling... *grøss* -Hvordan går det med deg, forresten? Begynner du å nærme deg "fødeklar", eller er det fortsatt langt frem? Jeg skal nå titte gjennom sykehusbagen og se om vi mangler noe, eller om Gullemor, som vanlig, har full kontroll! Deretter skal jeg ta en halvtime på sofaen og lade opp til sykehusturen. Nå må for all del ikke Gullemor TRO at ting skjer i dag, vi får nok bare beskjed om å komme tilbake til uka eller noe!!! *prøve å ikke ha høye forhåpninger* Jeg ønsker dere alle en fin dag!
SpongeBob Skrevet 12. januar 2007 #19 Skrevet 12. januar 2007 Spennende utvikling, Gullemor - du får oppdatere oss her etterhvert! Har brukt dagen på å pakke til byhelg og rydde litt og vaske tøy og slikt, men det eneste jeg egentlig har lyst til er jo å ligge rett ut på sofaen. Syke barn har alltid dårlig timing! Er så langt fra fødeklar som jeg kan bli, tror jeg, mer opptatt av alt jeg håper å få gjort... Har jo "minst" to uker igjen i mitt eget hode, så hvis det er sant at baby sjelden kommer før man er klar er jeg rimelig trygg. På denne tid neste uke har jeg jo alle backupsystemer på plass også, så da skal jeg heller begynne å slappe av og ta ting (og baby) som de kommer. Nei, nå må vi vel bare slenge oss i bilen og komme oss til båten. Ha en bra helg, alle sammen, så "snakkes" vi etterhvert. Håper Gullebaby har joinet oss UMM til neste gang jeg hører fra deg, Gullemor!
DiddiDaddi Skrevet 12. januar 2007 #20 Skrevet 12. januar 2007 Høres ut som det skjer spennende ting hos Gullemor! Hvordan står det til med dere andre? Jeg og Martine har vært på babytreff i dag, for første gang var hun med utenfor magen, veldig koselig ) Feiret 1 års bursdag til en av de andre små, som plutselig virket veldig stor sammenlignet med snuppa mi! Er uvant å dra ut av huset enda, og ikke minst huske å ta med alt som trengs...og løse ting praktisk ) men vi lærer! Mye fint fikk Martine også, masse fine gaver fra de nye vennene hennes. Håper dere alle får en fin helg! Håper Sponge titter innom oss på mandag, hadde vært koselig å møttes igjen )
SpongeBob Skrevet 12. januar 2007 #21 Skrevet 12. januar 2007 Stinemor: Ja, er det ikke utrolig hvor svær en ettåring plutselig er når man sammenligner med en nyfødt? Må innrømme at jeg er kjempenysgjerrig på å se Martine bl.a. fordi det ikke er andre såpass nye babyer i livet mitt, og det hadde vært greit å være "advart". LT er jo blitt så diger nå, ser jeg når jeg sitter og bretter babytøy. Og det er stort sett str 62! Har begrenset meg til 56 og 62. så skal jeg heller brette opp armer og bein hvis det kommer en mini-mini-versjon ut. Måtte forresten snu og kjøre hjem igjen, drar ikke til byen før i morgen tidlig. Gjett om jeg satt og kjørte og bannet over mannfolk som aldri kan fortelle om endringer i planer og forventer at jeg skal kunne lese tankene hans og slikt i bilen, det er såpeglatt og jævlig og jeg hadde ikke det minste lyst til å kjøre 45 km ekstra... Men nå som vi er vel hjemme og LT leker fornøyd med Mollys bondegård er livet en god del lysere, det er til og med mulig at Gubben overlever kvelden:) Nå er det snart tid for bad og seng for LTs del, stekte epler med vaniljesaus til mammaen, og om litt over en time kommer til og med min kjære... Ha en god fredagskveld, alle sammen!
Hanne og jentungen Skrevet 12. januar 2007 #22 Skrevet 12. januar 2007 God dagen jenter:) For første gang siden fødselen har jeg sovet leeeeeeeenge (beklager overdreven bruk av e'er). Tutta her sovna klokken 12 i går og sov til 7 i morges. Ble nesten redd da jeg innså hva klokka var...
selfangerkjerringa Skrevet 12. januar 2007 #23 Skrevet 12. januar 2007 Selv om jeg er andregangs og mye roligere denne gangen, må jeg innrømme at jeg stusser fælt når jeg våkner med brystspreng og det plutselig er blitt LYST ute, og ungen ligger mistenkelig stille ved siden av meg i senga... hun sover mye, det er utrolig deilig kjenner jeg. Det går mye raskere å komme seg etter fødsel og ks når en faktisk kan slappe av litt innimellom og SOVE! Sender alt jeg kan av lykkeønskninger og fødestøv, spesielt til Gullemor (mini-sponge må nok vente litt til, sier mamma-sponge), venter spent på oppdatering klem til alle twilightere
Gullemor Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #24 Skrevet 12. januar 2007 Oppdatering fra Gullemors heller laaaange og slitsomme dag: Vi fikk time til vurderingssamtale ang. evtentuell igangsetting kl 13, på sykehuset (se innlegget mitt fra tidligere i dag). Vi kom på føde-poliklinikken til kl ett, og fikk belter rundt magen (ctg). Sparketesten var fin; Gullebaby er så normal og aktiv som h*n har vært hele tiden! Etter ctg'en ble vi bedt om å sitte på gangen og vente på tur hos legen til vurderingssamtale. Fikk beskjed om at det var to personer før oss, og klokka var nå 1320. Vi ventet og ventet og ventet og ventet, og ventet omtrent r%&%¤ av oss! Jeg ble mer og mer sliten, lei, oppgitt og gretten... Det var et kaos uten like på poliklinikken og da de stengte kl fire ble Gullefar og jeg, samt et annet par fulgt bort på føden, for de skulle ta seg av oss der i stedet. Klokka var vel 1615-1630 da vi kom inn. Legen tok en ultralyd og hun sjekket åpning og modning. Jeg er definitivt moden og har to cm åpning. Gullefar og jeg må ha misforstått forrige gang, da vi trodde jeg hadde to cm åpning, for legen i dag sa at "her har det skjedd ting siden sist, ser jeg, nå har du jo to cm åpning, og nå tar jeg på hodet til babyen!". Hun gjorde et forsøk på å strippe, og fikk vel litt mer tak oppi der enn legen forrige gang og fikk nå røsket littegrann, i hvert fall. Men nå var jeg så sliten og lei at jeg ikke klarte de smertene, så jeg ba henne stoppe. Deretter snakket vi litt, og hun sa hun ville avvente det hele; hun håpet nemlig at jeg skulle komme inn i løpet av helga. Men, hvis ikke, fikk jeg ny time hos henne på føden på søndag ettermiddag til ny vurdering. Hun "advarte meg" og sa hun kom til å foreslå stripping da også... *hjelp* Får bare håpe jeg kan klare å bite_tennene_sammen... Nå er jeg bare sååå drittlei. Har hatt en vanvittig aktiv krabat i magen siden vi var på sykehuset og h*n kommer straks ut rett under ribbena mine på høyre side. I tillegg har jeg nå helt voldsomt hovne føtter, ankler og legger, samt forstoppelse og hemo%&%¤&%rroider vonde som et vondt år!!! Nååå er jeg lei, nå!!! Også gruer jeg meg noe helt for j//&&%¤ til fødselen, for jeg "klarte jo ikke smertene ved stripping", engang!!! Dette lover bra for Gullemor... *flau* *gråte en skvett* Ps! Tusen takk for lykkeønskninger, fødestøv og klem; masse klemmer tilbake til alle twilighterne. ;o)
Gullemor Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #25 Skrevet 13. januar 2007 ...og den tredje dagen på overtid (ut ifra det som kalles overtid på BiM, i alle fall), endret Gullemor bittelitt på nicket sitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå