Gjest Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Fikk resept på denne pillen nå. HAr ikke hørt om den før,
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Personlig ble jeg deprimert av den og sluttet etter en god måned. Dessuten fikk jeg ganske dårlig hud av den, kviser. Men den er verdt et forsøk - vi reagerer jo forskjellig på ulike metoder. Dessuten inneholder den lite hormoner i forhold til p-piller, så det er en "snill" pille (minipille). Den kan derfor brukes av folk over 35, og skal ikke gi fare for økt blodpropp. Du kan bruke den selv om du ammer siden den ikke påvirker morsmelken. Men du må passe på å ta den til riktig tid hver dag - et slingrinsmonn på 3 timer bare. Du kan begynne på den selv om du ikke har fått igjen mensen, men da må du vente en uke (eller var det to?) før den er sikker. Bruk kondom i mellomtiden. Tror det koster under hundrelappen for tre brett, så den er forholdsvis rimelig.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Ble gravid på den for et par mnder siden. Tok den til samme tid hver dag og ammet hver tredje time i tillegg. Er visst ikke vanlig, men stoler ikke på den igjen for å si det sånn.
myggen Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Har brukt denne i 11 mnd, og er ikke blit gravid, men det er et helvete å huske på denne pillen til samma tidspunkt når en er tatt av ammetåka.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Jeg brukte den pillen i 1 1/2 uke... Ble nedstemt nesten umiddelbart etter inntak av første pille og det ble bare værre og værre. Den 10. dagen var jeg blitt skikkelig deppa. Helt grå i trynet og på gråten hele tiden. Da slutta jeg, og ble meg sjøl igjen iløpet av ett par dager gudskjelov!!! Dessuten, jeg blødde HVER eneste dag i de 10 dagene. Sexlysten var på bånn også. Hadde faktisk ikke sex så lenge jeg gikk på den pillen. Så den er sikkert veldig effektiv (spøk). Den sørget for total avholdenhet!!
Barba_mamma Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Jeg bruker den. Blør vanlig mens i vanlig syklus og merker ikke noe til bivirkninger. HAr fått noe sånn utslett på kinnet, men trodde det var etter kulden eller noe. Legen min syntes det så "eksemisk" ut. Jeg har aldri hatt eksem ut. Det kan selvsagt være en bivirkning, men det er jeg absolutt ikke sikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå