Gå til innhold

Frustrert!! 4-5 uker på vei og blodtrykk på 154 over 104......


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal!!!!!

Hadde høyt blodtrykk sist jeg var gravid også, men kom mye senere i svangerskapet enn nå... Hadde også en spontan abort for 1, 5 år siden da var også blodtrykket høyt..

 

Var hos legen i dag på tidlig kontrol pga det som har skjedd tidligere og får nå vite at blodtrykket mitt er på 154 på 104....

Må også ta med at i første svangerskapet mitt fant legene ut at jeg har en hjerterytmeforstyrrelse som ligger i familien. , og begynte på hjertemedisin for det. Men hadde ikke noe med høyt blodtrykk å gjøre...

 

Hvordan i all verden skal dette gå....

Legen skal ringe med i dag eller i morgen og da får jeg mestsannsynlig time både på rikshospitalet og hos gynekolog.....

 

Håpøls start etter min mening...................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja det var litt høyt. Jeg sliter også med litt høyt blodtrykk, men ikke så høyt som ditt. Har 140/90. Har hatt det i de to foregående svangerskapende også, og har da mistet pga av tett morkake i uke 22. Noe som kan ha sammenheng med blodtrykket, de bare tror, men vet ikke sikkert.

 

Du vil få god oppfølging og mest sannsynlig blodtrykksmedisiner. Og jeg regner med du har fått sykemelding.

 

Jeg er under oppfølging nå for å se hva trykket er dette svangerskapet, og går også på blodfortynnende for å prøve å hindre infarkter.

 

Hvis du er i kontakt med riksen vil jeg tro du får den oppfølgingen du trenger. Jeg går hos gynekolog på elverum sykehus og blir sendt en tur til St Olavs hospital for "ekspertuttalelse".

 

Håper jeg ikke skrememr deg, går jo mest sannsynlig bra det her da, da man er fanget opp i sykehussystemet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes blodtrykksmedisiner som du kan gå på mens du er gravid så dette ordner seg sikkert.

 

(vi er like lang, jeg er 5+2 i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...