Gå til innhold

Grader av revning etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fødselsrapporten min står det at jeg fikk en

"Baktil rift, grad 3 a: <50% av EAS"

Noen som kan fortelle meg hva det betyr?

Er en grad 3 mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye tror jeg. jeg hadde noe med 2. husker ikke ordrett, men jeg revnet en god del. sydde lenge

Skrevet

Jeg revnet grad 4 + hehe. Sydde i fire timer...

De sa at det er toppen av skalaen. Hurra!

Grønnsåpevann!!!!

Har du nettopp født?

Skrevet

Hvor i fødselsjournalen står det. Sitter med den forran meg. Men revnet ikke da. Ble klippet

Skrevet

Jeg tror grad fem er total ruptur, fra skjede til endetarm. Jeg mener "min" var på 3, da var det revnet bakover til endetarmen, muskelen der bak var ødelagt, men tarmen var hel. Utvendig var det heller ikke revnet helt bak, bare halvveis!!

Skrevet

En såkalt totalrukptur er grad 4. Grad tre ruptur klasses som slimhinner, bindevev og muskel, men ikke helt gjennom til tarmen.

Men at du har skadet EAS betyr at den "eksterne anale sfinkter", eller den ytre lukkemuskelen har fått en skade. Dette skal ha blitt reparert av en gynekolog.

Skrevet

Jeg hadde grad 3B, og gynekologen sa at det var total ruptur.. Sydde i over to tier, hun vurderte om hun skulle ta meg ned på operasjonsstua og legge meg i narkose.

Skrevet

Er den fødselsrapporten noe dere fikk kopi av fra legen eller når dere dro fra fødestua? Litt frustrert akkurat nå, for jeg finner ikke noen fødsels rapport i alle papirene mine....blir den automatisk sendt med deg eller må man spørre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...