Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 hvor kjøper man gips? eller skal jeg bruke leire? eller trolldeig? eller playdough?? er det noen av dere som har gjort dette med suksess og kan "live to tell" ?
mamma til en prinsesse Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Jeg kjøpte på jysk nå rett før jul. Men har ikke fått prøvd den ut enda. Tenkte å gjøre det i de nærmeste dagene. Den jeg har er gips, og så kan man ha bilde ved siden av. Men trolldeig skal vel være bra det og???
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 1: lag trolldeig 2: trykk den ut i en papptallerken, smør på et tynt lag med olje, så ikke hånden setter seg fast 3: lag avtrykk av hånden/foten i trolldeigen 4: lag en gipsblanding og hell over før trolldeigen tørker. 5: Rist forsiktig på tallerken for å få ut alle bobler. 6: la stå til gipsen ikke er varm på toppen lenger. 7: dra av trolldeigen og kast den, nå skal du sitte igjen med kjempefine avtrykk av en hånd eller fot i gips. Lykke til! Har gjort det mange ganger før i barnehagen hvor jeg jobber! Alt er gjort på under 45minutter!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 tusen takk hvordan lager jeg trolldeig? hvor kjøper jeg gips?
anita_83 Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 jeg kjøpte en en gips pakke på alexi.no... kit art deluxe el noe slik heite den.. kjempe fornøyd med resultatet:-)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Kjøp gipsen på en hobbybutikk, oppskrift på trolldeig la jeg inn på den andre tråden din! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå