Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Er nå i uke15, var på ul når jeg var nesten12 uker, da var alt bra. Blir så redd når jeg leser om MA og at man ikke merker noenting. Hvor vanlig er dette? Så hører jeg om folk som kjenner livmora, men jeg kjenner ingenting. Er det rart?
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 hei du...kan nok ta det helt med ro,alt e nok så bra :-)
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 ble litt kort det her.kom borti send knappen:-) kan ikkje kjenne livmoren selv,kjenne det e litt hardt,men e det livmora tenke i :-)vis du e bekymra,kan du jo ringe jordmoren eller legen å få høre hjertelyden da.. :-)
askeladda Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Kjenner igjen tankene dine... Er 18 uker på vei nå og har vært på ultralyd så nå veit jeg at det er en levende liten gutt der! Men før det... Tok lang tid før jeg kunne kjenne noe som kunne være livmora, og magen er jo fortsatt ikke synlig stor.. Må nok legge godvilja til for å se noe særlig endring... Så det var en stor lettelse å dra på ultralyd og se den lille krabaten! Tror nok du kan gå utifra at alt er normalt og at det kommer etterhvert!
yret Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Du er ikke alene om disse tankene, nei. Synes også dette er en litt vanskelig periode. (Er 15 uker jeg også.) Ikke kjenner jeg noe, og ikke synes jeg livmoren vokser merkbart, men jeg tror det er ganske vanlig. Er du førstegangs? Da tar det gjerne tid før man merker noe til magen har jeg skjønt. Det finnes ingen garantier mot MA, men så lenge du har sett et levende foster ved 12 uker er det GODE sjanser for at dette går bra. Husk at i de fleste tilfellene hvor det oppdages MA i uke 12-15, har fosteret vært dødt en god stund - ofte i flere uker. (Har selv opplevd det.) Lykke til! Dette skal gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå