Gå til innhold

I frykt for å bli buet ut....


Odinsen, Gulle & Lillebror

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg vil slutte å pumpe meg jeg...

 

Det går bare ikke. Jeg orker snart ikke sitte å stresse leeeenge for å få ut 20 ml melk liksom... Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Har prøvd alle kjærringråd og pumpet meg hver time men ingenting hjelper. Hun får 80-90% av maten sin av mme nå, men føler at den lille skvetten hun får av meg har mye å si da, men det er så mye slit for ingenting...

 

synspunkter, råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amming er nok det beste, MEN ikke for en hver pris. Noen funker det greit for men en må respektere at ikke alle får det til. Det er ingen ting å skamme seg over, viktigeste er at mor og barn har det bra og at matingen er forbundet med noe positivt!!

 

Ingen som har tatt skade av mme så vidt jeg vet:):)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Syns du har gjort en heltemodig innsats, men et sted går grensa. Du skal ikke slite deg ut heller!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke slit deg ut på pumping hvis det ikke fungerer. Ikke noe galt i å gi mme, du er en like god mor for det! Synes du har gjort en kjempeinnsats jeg for å få mer melk hvis du har pumpet og pumpet som du har... Synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet hvis du gir deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for støtten alle sammen!! :-)

 

jeg har hatt jordmor på hjemmebesøk nå og hun syntes at det var greit hun også. når man har så lite igjen for det, så er det liten vits i å sitte i en halvtime og pumpe og pumpe...

 

men noe mm har hun jo fått i seg da...man får trøste seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slit deg ut.. Jeg å gir ca 80-90 % med mme.. og hun trives med det.. Jeg å får ikke ut noe som helst når jeg pumper.. blir gal av å sitte i 40 min med "kumaskinen" og så å få ut 20 ml.. Går jo på helsa løs detta!

 

Syntes du gjør en flott jobb jeg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er mangel på melk som er problemet ditt.Vist det ikke er det som er prb så kan du jo be om å få slik nesespray som letter utdrivningen.Syntocinon tror jeg det heter. Jeg slet med pumpingen forrige gang.Da viste det seg at utdrivningen ikke kom igang, det var liksom bare restene som kom ut ved pumping.Med sprayen rant melka. Bare ett tips altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet etter 3 uker med pumping, det kom aldri mer melk. Fikk ca 30 ml pr pumping.

Det ble rett og slett for mye styr, stress og slit. Jeg bestemte meg for å slutte med pumpa og bare gi pupp når jeg trenger, slik hun i det minste får i seg den lille melken jeg har.

Når man har liten melk konentreres godsakene (vitaminer ol) og barnet vil få i seg det når du gir pupp - har jeg hørt.

Selv om det sies at det er viktig med morsmelk, så synes jeg at det er like viktig at mor er uthvilt og opplagt :)

 

Nå koser hun seg med puppen når hun får den, og ellers får hun mme.

Hun er blir mett på mme, og sover lenge på natten :) Pappa kan også stå opp på natten for å gi mat. Jeg synes det fungerer veldig bra :)

 

Det blr folk av flaskebarn også :)

http://www.flaskeposten.org/

 

Lykke til ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slit deg ut med pumping. Jeg har selv nok melk, men den er ikke fet nok så jenta legger ikke på seg uten mme. Helsesøster mente det var tull å pumpe meg til jeg ble sliten, det var heller viktig at jeg ammer før hver flaske slik at hun ikke "glemmer" teknikken. Dermed pumper jeg kun en gang i døgnet, helst en liten time etter morgenammingen. Får da nesten 100 ml som jeg sparer til ettermiddagen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...