Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Satt å spekulerte litt her nå. Jeg vet ganske nøyaktig når jeg har EL, og har ut i fra det regnet min termin, men da jeg var på UL ble terminen flyttet 3 dager frem ( altså jeg har termin 3 dager tidligere enn jeg har beregnet). Vi hadde mye sex i den perioden som jeg ble gravid. Nå ser det jo kanskje ut som om det er sædcelle fra 3 dager før el som har vunnet. Kan det stemme? Kan det være derfor min termin er flyttet. Jeg kjenner kroppen min så godt, så jeg vet stort sett presist på dagen når jeg har el. Hva tror dere? UL skal da vel være ganske nøyaktig?........
pillis Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hei Jeg har akkurat samme opplevelse som deg, men det jordmor sa at det er så små millimeter som skiller seg på ultralyd. Kanskje ditt nurk er et par millimeter større og då blir termin flyttet. Små marginer her som utgjør forskjell. Hm litt rotete kanskje men jeg tror ikke du skal flytte selv befruktningsdatoen siden du vet når du har EL.
Jeenie Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 når jeg var på ul i uke 8+3 ble jeg satt en uke tilbake til 7+3 og jeg har gått på pergo og vet at det ikke kunne skjedd en uke senere, for vi hadde sex kun dagen før el.. men ebryoet kan gå i en slags dvale der det ikke vokser noe for så å ta opp igjen veksten, det er det som må ha skjedd med meg og kanskje med deg også..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Det kan faktisk ta opp til 6 dager før egget blir befruktet og enda 5-6 dager før egget fester seg (det er først da du er gravid) så terminen kan faktisk flyttet nesten 2 uker uten at det er noe galt.. De gjorde det på meg og jeg var overbevist om at noe måtte være galt (siden jeg nøyaktig vet når vi hadde sex) og det var ikke noe etterpå før etter jeg hadde tatt testen...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Det er ikke godt å si... Det stemmer ikke helt på meg heller. I følge ul ble jeg befruktet 3-4 dager før el. (har el testet) og mens sambo var utenlands... Får det ikke til å stemme... ) Holder litt på min egen termin også jeg da, men barnet kommer jo når det kommer uansett! )
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Her er en morsom liten snutt som forklarer det med befrukning... http://flickerlab.com/pregnancy/#
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Tre dager frem eller tilbake spiller da vel ingen rolle!?!? Barnet kan jo bli født tre uker før og to uker etter estimert termin, og likevel være 'på termin', så hvorfor være så opphengt i noen dagers forskjeller? Selv er jeg gravid etter IVF, og enda man vet nøyaktig når befruktning skjedde, har jeg fått fire forskjellige termindatoer (men holder meg til den siste ifht. permisjon) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå