Gå til innhold

Sutrete perioder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på snart et år. Hun har lange perioder hvor hun er mye sutrete. Jeg leker med henne og prøver å gjøre det hun vil, men ingen ting er bra nok. Skjønner jo at alle har sine dårlige dager, men hun har det så mange dager på rad at jeg virkelig får testet tålmodigheten. Hva gjør dere når barna deres sutrer mye? Har dere noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når mini har sånne perioder er det ingenting som hjelper i mer enn 5 minutter. Det er ikke så ofte han har det sånn, men jeg synes jeg har lagt merke til at det kommer rett før han tar et utviklingssprang. Når han blir i humør igjen kan han noe nytt, som f.eks da han begynte å krabbe, eller at han plutselig lærer seg mange nye ord, etc.

Håper det går snart over!

Skrevet

min er 15 måneder og har sånne sutreperioder hun også! Kjempefrustrerende og har ikke noen fasit på det... tell mye til 10=) jeg prøver å gi henne mye kos og nærhet, leser mye bøker og sånn og prøver så godt jeg kan å ikke svare på frustrasjonen med å bli frustrert selv... men det er ikke alltid det går da=) Stemmer nok som Drangela sier, hun har somregel lært noe nytt, fått tenner eller strekt seg i været når sutreperioden er over=)

Skrevet

Hvordan setter dere grenser da? Synes det er vanskelig når hun er så liten. Lar dere barna deres sitte på gulvet for eksempel og skrike ut litt eller er dere der for de med en gang de gråter litt? Lurer litt på om jeg er litt for ettergiven hele tia.....?

Skrevet

noen ganger lar jeg henne rett å slett bare sutre fra seg... det er når jeg vet hun er mett, tørr og har det bra ellers!!... og jeg kjenner godt igjen den gråten som kun betyr at hun er sur og gretten=) da får hun bare sutre og jeg gjør andre ting... setter meg ned og leser osv... tilslutt pleier hun å gi seg, hente en bok og komme å sette seg hun også.. Var veldig ettergivende i starten jeg også, orket ikke høre henne gråte, men det ble ikke bedre, bare værre. Så nå får hun mindre oppmerksomhet når hun er sur og masse oppmerksomhet når hun er blid=) men gråter hun for noe annet så er jeg der med en gang altså!

ellers syns jeg grensesetting er vanskelig! Hun tester meg hele tiden og det å være konsekvent er ikke alltid like lett! Men man må jo bare prøve=)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...