Gå til innhold

Hva er best- jordmor eller lege?


camillah 2 små

Anbefalte innlegg

Jeg har kun vært til min første kontroll ennå, og jeg er veldig usikker på om jeg skal gå på kontroller til fastlegen min, eller til jordmor. Eller om jeg skal dele på det. Hva har dere andre gjort? Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var til min første kontroll hos lege i går. Jeg skal tilbake til legen etter ul, ellers blir de fleste kontrollene hos jordmor.

Hun har ofte bedre tid enn legen, og vet kanskje mer om svangerskapsplager og alt det psykiske rundt det, som ikke almennlegen har full kontroll over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg gikk kun til jordmor i mitt forrige svangerskap, hun hadde MYE bedre tid enn legen og jobber kun med svangerskap og fødsler. Legen min har særdeles lite peiling på svangerskap og fødsler.

 

Gjør det du føler for selv ift hva slags lege du har, hva slags behov du har. Jeg hadde et helt problemfritt svangerskap forrige gang og hadde ikke behov for lege - det er jo også veldig individuelt.

 

Denne gangen tror jeg at jeg kommer til å dele på det, mest fordi jeg nå har vært igjennom et svangerskap og en fødsel og vet mer om hva jeg går til. Det gjorde jeg overhodet ikke forrige gang, og foretrakk da jordmor, og var svært fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! Legen min har alltid god tid, på den første kontrollen brukte vi i hvert fall halvannen time. Ikke verst! Men jeg er nok fristet til å dele det mellom lege og jordmor, siden jeg dette er min første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...