Gå til innhold

Juni: Flere som fortsatt ikke kan sitte mer enn et par sek?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Elvira detter framover med en gang, ikke sjans om hun vil sitte pent og stødig med rett rygg. Hehe. Men krype gjør hun, bakover og i sirkel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, her sittes det ikke lenge av gangen. Men hun løfter seg opp på alle 4 da. Er født 22.juni, 3 uker for tidlig. Så hun er jo ikke blandt de elste her inne i klubben. Mye kan jo skje på en mnd til. Og hvis jeg husker riktig så er Elvira også født i slutten av mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er født 20. juni, 10 dager før termin.

 

Oi, 3 uker for tidlig og allerede oppe på alle 4! Langt unna det her ennå, men hun løfter såvidt litt på rumpa da.

 

Mange raske småttiser her. Så det var en som allerede hadde reist seg helt opp (!!).

 

Heldigvis er ikke motorikk-utvikling proporsjonalt med IQ'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea ble født 23. juni, to uker før termin. Hun er ikke stødig nok til at hun kan sitte selv mens jeg gjør noe annet. Hun holder fint balansen i noen minutter, men plutselig finner hun det for godt å kaste seg bakover eller til siden. Så jeg må hele tiden sitte klar ved siden av i tilfelle jeg må ta henne i mot. Hun har liksom ikke funnet ut hvordan hun skal klare å legge seg rolig ned når hun ikke vil sitte mer. Ser at noen andre jevnaldrende allerede kryper. Det gjør ikke jenta vår enda. Hun ligger mye på gulvet og leker og har de siste to-tre ukene begynt å skyve seg baklengs og sidelengs på gulvet. Skjønner henne godt, det er ikke såå enkelt å krabbe på glatt parkett. Hun klarte å ta et "krabbetak" i går, men falt fort sammen. Vil ikke presse på for å lære henne å krype eller sitte eller gå. Det viktigste synes jeg er at de koser seg med å lære nye ting, og opplever det å mestre noe nytt som spennede og morsomt. Ikke at man skal dytte på dem noe de ikke er klar for. De lærer det de skal tidsnok uansett, så lenge vi er der for dem når de trenger oss. Så selv om min datter ikke er av de raskeste tar jeg det hele med knusende ro... Men må legge til at jeg synes det er gøy å høre hvordan barna her inne utvikler seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt "treg" og bedagelig jente jeg da:) Hun ligger mest bare rett ut på golvet, går litt rundt i sirkel da men ikke mye mer nei,:) ikke så glad i å ligge på magen heller, men det kommer vel etterhvert:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke tidlig å forvente at de kan sette seg opp selv enda? Vi er 10 stykker!!! i min barselgruppe og ingen av babyene sitter selv enda. Babyene i gruppen er født fra 14. - 26. juni. En av babyene sitter om han blir satt opp av mammaen sin, men for det første regnes ikke dette som at babyen sitter selv, for det andre så bør man ikke sette opp babyen før den kommer seg opp i sittende ved egen maskin. Da kan de nemlig foretrekke å sitte på stumpen fremfor å krabbe eller rulle. Er visst heller ikke bra for ryggen om de ikke klarer å sette seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her kan ikke lillingen sitte. han klarer det vel når han er klar for det!

 

men han ha de siste 2-3 dagene begynt å åle seg framover. det går sakte.. men nok til å sette huset litt på hodet her. ting må bort fra gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine sitter ikke av seg selv i det hele tatt. HUn ligger mye på gulvet, og ruller begge veier. Hender hun kommer seg litt avgårde, men tror det er helt tilfeldig. Fetteren hennes som er født 27.juni har begynt å krabbe. Han har stått på alle 4 i et par mnd nå. med andre ord, veldig tidlig ute.

 

Martine er ikke akkurat den kjappeste med ting. Her er det ikke antydning til noen tenner enda heller. Hun sikler og klør en del, men ingen klumper å kjenne hvertfall. Men det kommer vel tidsnok tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim sitter fint i høystol ved måltider, men sitter ikke i det hele tatt på gulvet! Men han har lite behov for å sitte på rompa på gulvet, han er mer enn fornøyd med å ligge på magen og leke på gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Lilleman her ble født 28.05 (25 dager før termin så føler vi er en slags mai/juniklubb hybrid :) håper det ikke gjør noe at jeg lurer meg inn hit litt av og til) og han sitter ikke selv ennå. Vi har ikke øvd så veldig mye heller, sitter fortsatt i vippestolen når han får mat og på nederste hakket i sportsvogna. Viser ingen tegn på å ville sette seg opp, har endelig (da han var 6 mnd - det tok sin tid) blitt glad i å ligge på magen, og klarer å kreke seg framover på et merkelig vis hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...