Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Noen som har erfaring på dette området? Gikk det bra? Bløe det noe amming i det hele tatt eller ble det ikke det?
laffe*høygravid* Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Har du foretatt reduksjon? Jeg var på konsultasjon før jeg ble gravid, men fikk beskjed om at - hvis jeg klarte å vente - burde vente med reduksjonen etter at jeg var ferdig med de barna jeg ville ha. Legen sa at det var risiko for å miste hele eller deler av følelsen i brysvortene og at man kunne miste muligheten til å amme. Jeg ville ikke risikere det, så jeg bestemte meg for å vente..
Cam_gutt_4_6 Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har gjort som Laffe, venter! Har planlagt reduksjon i 4-5 år nå, og venter mitt andre (og siste?) barn nå, og deretter er det rett under kniven. En venninne tok brystreduksjon i tenårene (vi er over 30 nå), og hun fikk noe melk fra ett bryst, men ikke fra det andre, og ikke nok til å full-amme. Det er jo en stund siden, og de kan ha blitt flinkere på området, men jeg velger altså å vente..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Hvis knoppen blir flyttet så vil amming være nesten umulig. Hvis de ikke flytter knoppen kan det også være vanskelig å fullamme, men noen klarer det. Ihvertfall delevis.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Nei jeg har ikke tatt en brystreduksjon enda, men har fått invilget dette da jeg er plaget med betenelse i skuldre og nakken. Og jeg har et yrke som er tungt for rygg og nakke. Legen min sa til meg at jeg mest sannsynlig ville kunne amme noe etter en slik operasjon da de brukte en ammebevarenda operasjonsteknikk. Men at de fleste ble det både og med, noe pupp og noe flaske. Jeg var ute etter svar fra noen som hadde erfaring på dette omr, gjerne noen som har fått barn etter en slik operasjon. Men takker for alle svar.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har tatt brystreduksjon på den ene puppen, siden de var forskjellige. Tror ikke de fjernet mer enn 100 gram, så det var jo ikke så mye. Jeg hadde ikke noen problemer med å amme babyen min, og har ikke mistet følelsen i brystvorten. men det kan jo være annerledes hvis man fjerner mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå