Gå til innhold

3mnd.. turbo baby.. ikke tid til å sove ...:) flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere?

skikkelig aktiv når han er våken.. pludrer,skravler,smiler og spreller ...sover nå bare 45 min i slengen på dagen(forhåpentligvis blir formiddags luren lenger i dag) etter at vi begynte å legge han kl20.. sover godt på natta..

håper dette er normalt.. var på barsel treff her om dagen og alle de andre babyene bare lå der og stirret i taket eller sov.. mens lille sprell lå der som en sprellemann og glisa...

ja ja han er vel ikke undrestimulert i hvertfall..

griper etter ting og styrer voldsomt..han smiler og hikster så det høres ut som han ler skikkelig godt...

kan det være at han har "oppdaget" verden og ikke har tid??

veldig søtt og da, men slitsomt for mor som ikke rekker stort annet enn å leke med han..he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en turbo ja...

Er litt rolig med en gang han våkner etter en liten lur... Noen ganger er han så trøtt at han nesten stuper, men sove skal han ikke. Dette er gutten som skal få med seg alt.

Skrevet

Jeg har en jente på 4 mnd som også er sånn. Kjempenysgjerrig, og følger med på alt jeg gjør. Veldig vanskelig å få henne til å finne roen med bare seg selv, for hun er veldig selskapssyk. Nå har vi vært på besøk hos folk to dager på rad, og hun har sovet som en stein på kvelden når hun har lagt seg etterpå. I dag skal vi bare være hjemme, så jeg er spent på å se om hun sover like fort/godt i kveld. Hun pleier nemlig å være veldig urolig før vi har lagt oss.

Hun snur seg og vil gjerne sitte/stå hele tiden, så jeg blir ikke overrasket om hun krabber og går veldig tidlig. Vi var på besøk hos en venninne som fikk datter 11 dager etter vår, og den babyen ligger bare å sover, pludrer, og kikker opp. Jenta vår er mindre på størrelse, men virker mye eldre fordi hun er så våken og aktiv i forhold. Jeg fullammer, og hun krever litt mat ofte. Det kan være veldig slitsomt noen ganger, men jeg synes også det er veldig interessant å følge med på henne da hun gjør seg til og kommuniserer så godt. Jeg ser meg selv løpe som en gal den dagen hun begynner å gå og løpe. Men litt trim for mor er nok bare bra.

Skrevet

akkurat sånn føler jeg det også happymom,,, han er mindre enn mange,men alikevell så mye mer baby liksom.. så utvikla .. synes jeg da selvsagt:) he he..

Men veldig aktiv og blid .. han blir også sliten v besøksrunder.. og sovner godt etterpå.. men han sovner godt hvis vi er hjemme og..vi prøver å aktivisere han så mye som mulig hjemme på kvelden ,, med rangler,lyder,grimaser,etc og prøver å få han til å ikke sove på 1,5 time rett før senge tid.. da sover han så godt så..

mininen min fullammes han og .. og krever ekstra mat til tider pga aktivitets nivået hans.. he he.. men det er jo bare bra,, da blir han stor og sterk.. og godt trimma .,, he he;) muskler som en liten bjørn.. he he

elsker å trene på å stå på fanget,,, ganske like disse to???

Skrevet

:-) Ja, de hørtes veldig like ut. Godt å vite at man ikke er alene. Bare artig at de er så mye med egentlig da. Nå har snuppa hatt to 30 min sovestunder i dag etter at hun stod opp, og hun ammer toppen 5 min før hun er fornøyd. Jeg har blitt anbefalt av andre å gi mme-tillegg, men jeg føler jeg snyter jenta min for noe unikt jeg da. Men hvis det blir for å få roligere netter så må jeg vel bite i det sure eplet. Det virker som morsmelka bare fordamper i magen på henne. Ei på barsel gruppa spurte om hun var kommet på riktig gruppe, for hun synes bl.a. min jente virka så mye eldre.

Skrevet

Litt morro det da;)

Nå har faktisk gullet sovet i 2,5 timer.. deilig.. i vogna ute.. da rakk jeg å ta husarbeidet for helga,, he he

Men det er bare når han får sove ute i vogna på dagen at han sover så lenge.. så jeg tror vi får fortsette med det altså..:) han trenger det vel..

heldigvis sover han på natta.. men etter at vi begynte å legge han kl 20 så er det turbo fra kl 06.. he he

Ja ja ... godt de er aktive,, ;)

nå snør det her ... tiddeli bom;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...