Gå til innhold

noen som har erfaring med babycomp???


midlin

Anbefalte innlegg

hei..jeg lurer på om det er noen av dere som erfaring med babycomp... eller som har blitt gravide ved hjelp av det??

jeg lurer på å anskaffe meg det..har prøvd over et halvt år nå, ikke vært så vveldig aktiv prøver..men er det lurt å investere i en sånn..de er jo ganske dyre..

hva tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en babycomp som prevensjon etter fødselen. Ville ikke bruke noe med hormoner i og heller ikke spiral. Det tar litt tid før den blir "vant" til syklusen din slik at den måler nøyaktig. Det går jo på temping, og da må en jo måle noen sykluser før en ser hva som er normalen for deg.

Jeg ble veldig vant til å måle tempen hver morgen, så det var ikke noe stress.

 

Når vi begynte å prøve var det lett å følge med på når jeg hadde el, selv om det viser seg i etterkant når den var, så viser den når el mest sannsynlig vil inntreffe på forhånd + at en blir såpass godt kjent med syklusen sin til at en noe lunde vet når en har el uansett. Jeg fant ut at jeg hadde el etter 10 dager og ikke 12-14 som er vanlig ved 28-dagers syklus. Jeg fant også ut at mine sykluser var på 26 dager...noe jeg ikke hadde telt etter før....

 

Det tok oss 2 pp før spiren satt - så vi var jo heldige:o) Fikk jo en viss indikasjon på at noe var på gang også siden tempen ble høyere enn normalt + compen viste med lys at jeg mest sannsynlig var gravid:o)

 

Så jeg vil absolutt anbefale den. Den er dyr ja, men går an å kjøpe brukt. Er ofte annonser i Foreldre & Barn har jeg sett. Jeg kjøpte min for 2000,- av en venninne. Kjøpte bare ny sånn måledings.

Uansett er det en engangsinvistering. Den kan jo brukes som prevensjon etter fødsel, og p-piller eller spiral el blir jo faktisk like dyrt i lengden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sluttet på pillene i april og hadde aldri stabile sykluser, jeg kjøpte babycom i november og ble gravid samme mnd =)

 

anbefales på det sterkeste å kjøp en, jeg skal bruke den som prevensjon i mellom svangerskapene mine itillegg, skal ikke ha flere hormoner i kroppen min som ødelegger syklusene =)

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei..da tror jeg nok at jeg skal investere i en sånn..skal selge scooteren min om ikke så lenge så da kan jeg kjøpe meg en ny en hvis jeg ikke finner brukt..er mye penger å punge ut på en gang...

men siden det viser seg å være effektivt så tror jeg at jeg skal satse på en sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...