Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Et vennepar av meg har et barn på snart 6 mnd. H*n blir ikke stimulert i det hele tatt. Ligger på et teppe på gulvet, på ryggen hele dagen. Det har h*n gjort siden h*n ble født. Viser ingen tegn til å snu seg, eller bevege seg i det hele tatt. Blir babygymen plassert over barnet, ligger h*n kun å ser på den. Motorisk ligger barnet på ca 3 mnd alder. H*n klarer ikke gripe leker, eller ta noen i ansiktet hvis man holder babyen. Mammaen sa at h*n alltid hadde ligget for seg selv på teppet og at de først ved 5 mds alder plukket h*n opp blandt. Hun sa også at h*n ikke smilte noe særlig før 4 mnd og amming gadd hun ikke, for det ble for mye pes.Hodet er forøverig flatt som en pannekake...Får ingen nærhet av foreldrene, syns det er forferdelig å se på. Bekymret, jeg... Syns synd på barnet, men vet ikke hva jeg skal gjøre eller si.. Skal jeg bare holde meg unna, eller har noen tips til hvordan jeg kan gripe saken an?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 bekymringsmelding til barnevern og helsesøster. Det kan du gjøre anonymt. Hele barnets utvikling er i fare her. Du må gjøre noe. Dette er mye viktigere enn å bevare vennskapet.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 au da:/ får helt vondt i magen jeg.. vet ikke hva du kan gjøre annet enn å kanskje oppmuntre til aktiviteter kanskje? huff ikke bra:/
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 enig med anonym ... vennskapet er ikke viktig når ett barns liv og helse står på spill:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Takk for tilbakemeldinger. Jeg får helt vondt inni meg ved å tenke på barnet. Hvor kan jeg melde fra om sånt? HI
Sigbeth Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 se øverste innlegget: anonym bekymringsmelding til barnevern. se nettsidene deres eller finn tlf nr i katalogen
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 en bekymring til barneværenet er aldri anonym. de noterer nr du ringer fra eller annen relevant informasjon.. men BV er kun for å hjelpe de som trenger det.. å her tror jeg faktisk det trengs litt hjelp.. ring barneverns kontoret i områdete ditt å fortell slik det er.. da kan de hende de eller helsesøster kommer å gir denne familien noen råd å tips..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 jeg hadde også prøvd å tatt en sankk med henne, spør hva helsesøster sier om at hun har så flatt hode og si at pysioterapauten kan hjelpe med sånn, da har du ihverfall begynt.. jeg synes det er rart ikke helsesøster merker noe!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Jeg syns også det er veldig rart. Spurte forsiktig om de hadde fått noe pes for hodeformen, og da sa de at de hadde fått tips om å legge h*n på magenog flytte hodet fra side til side om natten osv... Men de gjør det ikke.... HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Som de andre skriver her... Barnet er viktigere enn vennskapet. Mulig at du ikke kan gi anonym beskjed til barnevernet (som en av de andre her påstår, jeg trodde man kunne gi anonyme tips). Men de gir i hvert fall ikke navnet ditt videre... Ta dette videre for barnets skyld, vær så snill! )
Herkules Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Man kan jo sende brev anonymt eller ringefra sjult nr? Man klarer å være anonym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå