Raffna Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hvis det er helt tydelig "mamma" og "pappa" og rettet mot riktig person bevisst, vil jeg tro det er tidlig! Her hørte vi mye "ma-ma-ma-ma" før vi fikk en mer bevisst "mamma" når jeg gikk forbi han, det skjedde når han var ca. 7 mnd, men så gikk det mye i "ma-ma-ba-ba-pa-pa" før vi fikk det mer bevisst igjen.
kamillaen Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 ja klumpen her sa mabba og babba når han var 7 mnd og ganske rettet mot oss! Blir mer og mer mamma og pappa nå og nå nærmer han seg 9 mnd. Han sier også Bø, og uff.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Min sa mamma da han var 7 mnd og pappa da han var ti mnd
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Her var det mange som var tidlig ute. Til de som nå er redd for å ha verbalt trege barn: Det er helt normalt å ikke kunne si noe som helst, heller ikke mamma og pappa, før barnet er over året. De første ordene som læres er bla: mamma, pappa, hadet, hei, bø, tittei, se, der, bæ, mø, vov Noen av disse ordene læres vanligvis rundt 1års alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå