Gå til innhold

Huffs!! miste jo håret mitt nu =..(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er helt vanlig og miste litt ekstra hår når man ammer. Men til min store skrekk etter dusjen i går, oppdaga jeg to krone-stykk store flekker oppå hodebunnen uten hår =..( Altså helt skallat =..(

Noen flere som har opplevd det?

kan det ha nåkka med amming og gjøre?

Går åsså på p-pilla å dær står det under mindre vanlige bivirkninga at håravfall kan skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Stusser litt på at du går på p-pille og ammer samtidig? Jeg fikk beskjed av legen min at jeg måtte vente med p-piller til jeg slutta med amminga. Minipiller er greit.

Man mister visstnok ikke håret fordi man ammer. Når man er gravid så mister man nesten ikke hår, så det man mister etter fødsel er liksom det man ikke mista under graviditeten. Klønet skrevet, men håper du skjønner. Jeg har mista masse hår. Holdt vel på et par måneder med det. Nå får jeg igjen masse nye småhår som stikker opp over alt. Skikkelig irriterende. Det ser ut som ikke får bestemt meg om jeg skal ha pannelugg eller ei... Enda jeg har glatt, langt hår med sideskill! Vi får trøste oss med at det vokser ut igjen...

Skrevet

Heia=) Forsto alt du skreiv æ ;)

Va æ som skreiv feil. e minipilla æ tar. (zerasett)

Har ikke mista så mye før nu den siste mnd. har æ merka. Gutten e jo straks 5mnd. så va litt rart at æ plutselig sku bynne nu.Men e vell bare sann det e. Fikk litt sjokk når æ så i speilet, for d va liksom midt på hauet, Godt synlig. Heldigvis har æ litt langt hår så fikk ordna sideskille så ingenting vises;)

Ja satse på at det gror ut igjenn:) å gjærne i går (litt utålmodig) hehe

Skrevet

Mister også hår nu, men ingen skallete flekker :-) Heldigvis har jeg tykt litt langt hår :-)

Skrevet

Mener altså IKKE å skremme deg, men dette kan være flekkvis håravfall (alopea areata). Det er ikke samme håravfall som kommer av hormoner under svangerskap/amming. Jeg har hatt dette tidligere, den gangen var det ingen ting å gjøre med, annet enn å vente på at håret kommer tilbake (tok et år for min del). Dette er ti år siden, så det kan være at de har medisin for det nå. Du bør gå til lege for å utelukke evt. stoffskiftesykdom.

Lykke til:)

Skrevet

Kjipt!

Jeg har også først nå begynt å miste hår (store mengder), trodde jeg var en av de heldige som slapp men den gang ei.... Har heldigvis litt å ta av da.

Jenta mi er 4 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...