kjerringa-mot-straumen Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Hjemme hos oss har jeg intatt en rolle som super husmor, jeg har egentlig vært ganske opptatt med likestilling men det har sklidd litt ut.... Veit det er jeg som har gjordt han litt bortskjemt, men å prøve å forandre det er som å lære bort et nytt språk til en 70 åring.. Begynner å tære på med en gutt på 2 1/2 og ei på snart 4 mnd, alt husarbeid, handling, (jeg pusser opp prinsessas rom alene fordi han ikke liker og male og jeg har jo sååå god tid på dagen...) + + + + Er jeg en slappfisk som må ta meg sammen eller trenger jeg å ta en prat med gubben. (Han er forresten helskjønn med barna på ettermiddaeg) (så lenge de er blide og ikke trenger ny bleie da.. og vi har det fantastisk sammen ellers.
Raffna Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Jeg ville aldri hatt det sånn, men folk er jo forskjellige. Her gjør vi husarbeid så fordelt som mulig. Skal vi støvsuge og vaske gulvene så gjør den ene det ene og den andre det andre. Vi har også fordelt noen oppgaver, som regel setter jeg på vaskemaskinen, men han henger opp sammen med meg - det er jo den biten som tar tid. Han tar som regel alltid ut søpla, renser sluket på badet (verste jeg vet) m.m. Bleieskift når begge er hjemme tar som regel han, siden jeg tar alle mens han er på jobb. Må også nevne at de første tre ukene etter fødselen lagde jeg ikke mat, handla ikke og tok nesten ingen bleieskift - han gjorde alt så jeg kunne slappe av mellom ammingene... Føler jeg har gjort et godt valg når jeg gifta meg med han :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Sambo har 2 faste oppgaver, han tar ut søppel og han tømmer oppvaskmaskinen Men ofte gjør jeg det selv, for han " skal bare " først Klesvask skal han holde seg laaaangt unna! Føler at jeg godt kan være husmor når han forsørger oss
kamillaen Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 her i huste deler vi oxo på alt,selfølgelig så blir det jo som regel jeg som lager middag i å med at han er på jobb. Men skal vi støvsuge og vaske , så pleier han å støvsuge og jeg å vaske. Siden jeg lager middag så vasker han opp. Og så er jeg på trening 1-2 timer om dagen som lillegutt og pappa spiser kveldmat og pappa legger han.Så for pappa opptil 1 time alene..Har det så deilig nå
Fjusa Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg: lager middag Sambo: rydder av bordet og inn i oppvaskmaskina Jeg: rydder ut av oppvaskmaskina pga hans rygg Jeg: vasker, henger opp og bretter klær Sambo: vasker badet Jeg: tørker støv Sambo: vasker gulv Men når jeg går hjemme så har vel jeg tatt litt flere av hans oppgaver, men har gjort det HELT KLART at når jeg begynner å jobbe igjen, så er det tilbake til gamle oppgaver! Vi måtte lage slik ordning så det skulle bli litt husfred og det fungerer kjempefint )
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg gjør husarbeidet. Han lager middag...deler på jenten, men jeg gjør mest med henne + står opp om natten. Han står opp med henne en dag i helgen.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Jeg gjør alt husarbeid, matlaging og klesvask osv. Mannen min tømmer kun bleiebøtte. Jeg trives med å gjøre husarbeid så det gjør meg ingenting. Han tar seg alltid av barna mens jeg gjør hus-oppgaver. Og så står han opp tidlig med henne i helgene når jeg ikke orker. :-) Er strålende fornøyd med deling av oppgaver begge to. Så må det sies at han er vedlig flink til å hjelpe meg når jeg spør eller når jeg ligger rett ut med migrene (noe som er ganske ofte... ).
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Her får han ikke gjøre husarbeid, jo, men da gjør jeg det over han igjen uten at han vet det :-) Men er ikke plaget av at han gjør det så! Han setter på oppvaskmaskin + gjør mye andre husting. Har også nettopp pusset opp hele huset! Han prøver vaske klær med god mening, men da går alt på 40 grader, så må vaske på nytt på 60 :-) Er jo min feil at jeg vil ha det på min måte da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå