Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Igår kveld slappet jeg av på sofa og så på dvd sammen med mannen min. Plutselig ble jeg sååååå kvalm og begynte å svette og hjerte banket kjempe fort.. Jeg ble helt hvit i ansiktet og hadde problemer med å puste.... Klarte ikke å se videre med i filmen.. Gikk på do etterpå og tenkte kanskje jeg hadde diare eller skulle kaste opp.. Men det kom litt avføring... Hjertet banket fortsatt fort og jeg ble såå slapp... Ca 10 minutter senere ble jeg endelig litt bedre, følte ikke at jeg måtte spy lengre... Og da fikk jeg sett resten av dvd filmen.. Noen som har opplevd lignende? Hva er dette for noe? Idag har jeg vært småkvalm, kvalm på de mat jeg har her..... Til og med drikke... Er nå i uke 30 + 4...... Håper på mange svar
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 hei! jeg hadde det sånn som du forklarer når jeg lå på benken da jeg var på 3Dultralyd. tror det var like før jeg svima av, var utrolig ubehagelig!! men vet ikke hva det er....
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 eg har hatt lignende i det siste... Har plutselig fått hjertebank, problemer med å puste og så blitt kjempesliten.- Ringte føden for å spørre ka det kunne vær og der sa de at mst sannsynlig så har babyen trykket på hovedpulsåra... Kunne minne om det du beskriver, men er du usikker så er det vel best å ringe føden/legen... Håper svaret hjalp iallefall...
Ønsker3 Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Var det ikke magen din som trykket på hovedpulsåra da, slik at du holdt på å besvime. Da stiger pulsen og man blir kvalm/uvel. Skjer ofte til gravide hvis man ligger på ryggen.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 med meg skjer det når eg sitter rett opp og ned eller står. Eg blir nødt te å ligge i fosterstilling for at det skal gå over. Føden anbefalte enten det eller å sitte foroverbøyd... Og husk å puste...
Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2007 ja, det var en så ekkel følelse... likte ikke den opplevelsen.. ringte jordmoren, men hun ba meg ringe til fastlegen.. det gidder jeg ikke.. har gjrot det før og legen finner aldri ut av det... akkurat nå så er jeg i grei form.. mista bare matlysten... men om det skulle bli verre, tar jeg selvfølgelig kontakt.. ble da grusom kvalm når jenta mi sparket og bevegde seg i magen... ikke noe artig opplevelse, nei..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har hatt mye problemer med dette. Det er blodtrykksfall i mitt tilfelle i hvertfall. Ikke noe farlig... Men veldig ubehagelig!!!
Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2007 tusen takk for svar, jenter!! klemmer!!
Trinic Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Jeg er i uke 40 nå og de siste ukene har jeg hatt det sånn, ofte samtidig med kynnere, skikkelig ubehagelig. Men når jeg tenker meg om har jeg også liggi på ryggen når det har skjedd, så det er nok den blodåra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå