laffe*høygravid* Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg skal trene pilates i dag (første gang etter at jeg ble gravid). Noen som vet om det er noen øvelser jeg bør prøve å unngå, eller om det i det hele tatt har noe for seg å trene pilates nå? Vet jeg bør være forsiktig med mageøvelser... Er 17+2 i dag.
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Var på pilates kurs i desember og ble fortalt der av den drevne kursholderen og instruktøren at dette i utgangspunktet ikke er en time for gravide. REtt og slett fordi nesten alle bevegelsene har utgangspunkt i magen og det er mye trening av kjernemusklaturen i kroppen. I tillegg blir det mye å ligge på rygg og mage som vil bli ubehagelig etterhvert. Dersom det finnes gravid pilates/yoga eller flyt/pilates hvor du bor, ville jeg heller anbefalt det. Pilates er derimot en glimrende opptrening etter du har født:)
laffe*høygravid* Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 Takk for svar Var egentlig det jeg regnet med.... jeg får stille litt tidlig opp på timen, og evt trene egentrening dersom instruktøren mener timen ikke er helt egnet for meg...
bokormPåOvertid Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Kjøp deg en pilates for gravide-dvd på amazon. Sjekk reviews først, så er du sikker på at du får tak i en som er bra og safe. Forøvrig har jeg også tenkt å gå i gang med pilates med instruktør igjen, de skal jo vite hva slags øvelser man ikke kan gjøre. Noen sier også at pilates skal være spesielt bra i et svangerskap, men jeg merker jeg er litt usikker ift. alle mageøvelsene og magelåsen.
laffe*høygravid* Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 Det er nettopp det jeg er litt nervøs for også... mageøvelsene, samt det å ligge mye på rygg og mage! Jeg klarer jo ikke ligge på mage! Har også hørt at pilates er veldig bra for gravide, men da bør man vel kanskje gjøre øvelsene riktig... skal sjekke ut amazon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå