løven78 Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Hei Jenter! Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det hen?
Venterogventer Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har kjøpt mine på "Nøstebarn". www.nostebarn.no Kjøpte 3 par jeg...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 De har det på apoteket. Skjønner ikke at du vil ha ull.... Jeg skal bruke engangs. Fatter ikke at noen vil gå med de sure klutene! Kjøp engangs!
Venterogventer Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Tror det kan være bra å ha begge deler. Jeg kjenner flere som har fått ekstremt vonde betennelser i brystene pga kulde. Det er veldig lite som skal til for at enkelte får problemer. Trenger ikke å være -20 ute i hvertfall:-) Jeg tar ingen sjanser, så jeg har kjøpt ull. Men har selvfølgelig vanlige engangs også...
Vintersol Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Har kjøpt to par i ull på apoteket (Ull-rik - tror de kostet rundt 50-lappen pr par, kanskje litt mindre). Hvor får man kjøpt engangsinnlegg? Hvilket materiale er de i ?
mayaya Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 De engangs er mer som det samme som truseinnleggene, på en måte.. Jeg tror jeg ville hatt begge deler, det er bare ulla som holder deg varm, og det er lett å få betennelse nå når det begynner å bli kaldere... Jeg kjøpte mine i ull på Barnas Hus, men jeg har sett dem på apoteket også. Engang har jeg brukt siden ca uke 20, og de selges på de samme stedene... Ikke noe problem å skylle opp de i ull, da! Dessuten, om du er ute og lekker, så holder de seg varme selv om de er våte.. Så kan man jo heller ta på engang når man kommer inn igjen..? :-)
selfangerkjerringa Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Det er skikkelig ekkelt å gå rundt med våte ull-innlegg... men samtidig så er ikke engangsinnlegg nok til å holde brystene varme, tvert imot. Tips: Bruk engangsinnlegg inni bh'n, og ull-innlegg utenpå. Dermed samler engangsinnleggene opp lekkasjen, og ullinnleggene holder brystene varme så en forebygger eventuelle betennelser Lykke til alle sammen!
rødhette* Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 I tillegg til stedene nevnt over, får man også kjøpt ullinnlegg på babyutstyrsforretninger.
tresse Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har allerede begynnt å bruke ammeinnlegg i ull, det fordi at jeg fryser sånn på brystene når jeg er ute!! Når jeg kommer så langt som til ammingen, så kommer jeg til å bruke engangas innerst til brystet for å ta imot lekkasje å ull for å varme:) Kjøpte mine på barnas hus til 50 kr.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 jeg har kjøpt fra www.sparkjop.no. Helt ok de altså, og som andre sier, en velsignelse i kulda Men skal bruke engangs også da...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 nei, det er smartere å ha ullinnlegget innerst,for det er jo dette som holder deg varm!så har du heller engangsen utenpå,slik at du slipper å lekke. ull gjør ingenting om det må ligge utenpå et annet lag,da kan du heller bruke to engangs,noe som jo er idiotisk.så bruk ullet innerst så slipper du å få brystbetennelse!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har fått det for meg at man skal ha både ull og papir jeg da, på en gang. Det var kanskje teit...men jeg har nå kjøpt ull så jeg mangler bare papir. Blir vel litt prøving og feiling. Skjønner allerede ikke hvordan jeg skal plassere det dumme innlegget uten at det ser ut som en klump inni genser'n :-/
Lirum Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 .... En kan lekke endel i starten, før kroppen liksom lærer. Det var et vanvittig søl. Derfor forsøkte jeg også meg på engangsammeinnlegg som nesten var som "bind" til brystet. Ulempen med disse var jo at de satte seg litt fast i brystvorten og den var ganske sår de to første mnd, så jeg orket det ikke av DEN grunn. Senere, når huden og ammingen og alt var stabilisert og grodd og fint, hadde jeg de alltid i veska, slik at om jeg kjente jeg begynte å bli sprengt og klar, så kunne jeg bare svuppe på et par...... og det gjorde jeg kjekt og greit både her og der :-) Vintermammaer bør bruke ammeinnlegg av ull for å holde varmen. I de første ukene kan man gjerne ungå å lete dypt ned i fryseren. Kjertlene strekker seg litt under armene, og også de kan bli betente av mangelfull rømning eller kulde eller begge! Jeg delte opp noen tøybleier fra nøstebarn som jeg hadde mellom puppene og ulla. Den bomullen må være fra himmelen, så god sugeevne og ingen fibre som klør eller klisterer seg til huden!! I de første mnd ser en litt klumpete og skakk ut, både med og uten alle klutene en putter i bh'en... etterhvert stagger det seg og en lekker ikke så mye lenger.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 Fant ullinnlegg til 100,-kr paret på Bien apotek. Synes det er dyrt, man må jo ha flere par. Har en del ullundertøy som jeg har klippet opp til ammeinnlegg (sydde flere i lag slik at de ble litt tykkere). Vasket de hardt og de ble litt tovet. Fungerer bra for meg:-). Har også hatt papirinnlegg innest, bare å bytte om de blir våte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå