Gå til innhold

Hvordan i all verden får man babyen til å spise grøten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gav han grøt for første gang igår, ett par små te skeier. Men mesteparten kom jo utigjen. Hvordan får jeg han til å skjønne hva han skal gjøre da? Kommer det av seg selv etter hvert?

Han er 4mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå..den første grøten er en tolmodighetsprøve:o)

babyene sjønner ikke hva de skal gjøre med maten som kommer inn i munnen..men de lærer etterhvert -sakte men sikkert!

Prøv med ei skje i ny og ne, og plutselig ser du at han har fått teken alikevel:)

Kan være lurt å ha det litt flytende i begynnelsen, og heller ta det tykkere etterhvert!

Husker ikke helt..men tror det tok poden her ca en uke før han endelig skjønte hav han skulle gjøre med maten som kom inn i munnen, og fra da av så økte vi litt etter litt til han var oppi en porsjon til slutt!

lykke til -og du må bare smøre deg med tålmodighet :o)

Skrevet

Det tar tid å venne seg til nye ting. Her brukte vi to uker på å akseptere smaken av fast føde. Noen bruker lenger tid, andre kortere tid. Husk at de har god tid på å venne seg til fast føde, de trenger det strengt tatt ikke før de er godt over halvåret!

Skrevet

Hehe, måtte flire litt da jeg leste dette.....for jeg husker da tilbake noen måneder:) ALL grøten kom i retur ! Det er fordi de ikke vet hvordan de skal bruke tungen sin for å ta imot grøten.....de er vant til å suge, enten fra pupp eller flaske, og det er en helt annen teknikk som må til nå! Bare ta tiden til hjelp, så går det seg til skal du se;) Men ja, det blir endel gris i starten ;)

Lykke til

Skrevet

lille vampyr fikk også grøt i går for første gang. han så litt rar ut, men svelget det ned, he he. han er 4 mnd. går seg vel til?

Skrevet

Hvis han ikke gaper, prøv å legge skjea på underleppa. Dytt leppa ned og før skjea inn. Etterhvert skjønner han sammenhengen og gaper selv. "Tungetullet" må han finne ut av selv. Hos oss tok det 4 uker før han begynte å få dreisen på det.

Eldstejenta gapte og svelget fra første dag med grøt...

Skrevet

Man kan også bare dytte skjeen forsiktig mot overleppen, da vekkes gaperefleksen som han bruker når han får pupp.

Heldige alle dere som får til fast føde! Jenten min er ti mnd og vil ikke ha noen ting nesten, så om grøten kommer i retur i en, to eller fire uker er det mye bedre enn en baby som slår vekk skjeen og vrir seg vekk og sier "nnngh!".

Det er også viktig at man aldri tvinger barnet til å spise hvis det gir tegn til avsky, slik min gjør, eller hvis interessen ikke er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...