Gå til innhold

2 SA, på nytt gravid, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og gravid i 4.uke. Har tidligere spontanabortert 2 ganger, begge ganger i 5. uke, og lurer på om det er noen forhåndsregler jeg må ta denne gang? Er nervøs for at det samme skal skje igjen... Jobber som sykepleier på sykehjem og arbeidet er hardt både fysisk og psykisk. Har jobbet som vanlig under de andre graviditetene.Har blitt rådet av venninne til å ta det med ro og bli sykemeldt den første tiden. Hva mener dere? Og en ting til: Kan jeg forvente ekstra oppfølging når jeg har abortert før? Skal til legen mandag.

Fortsetter under...

Hei,

Jeg lurer på det samme, har hatt "bare" en SA for en mnd tid siden, testet pos nå for noen dager siden.. Mistet i 8.uke, men er også samme som deg, veldig engstelig for at det kan skje igjen....

Kanskje lurt å hvertfall ta det VELDIG med ro de første ukene (i mitt tilfelle fram til i uke 8).. Er veldig greit å høre andres synspunkter på dette, da min fastlege ikke er så veldig mye til hjelp....

be legen din sykemelde deg+ekstra oppfølging...

Jeg mener det er en grunn til at gravide kvinner blir slapp og trøtt, fordi kroppen av natur trenger mer hvile...tenk hvordan det var før da kvinnene ikke hadde yrker da, de kunne faktisk slappe av innimllom..

gratulrer med nytt svangerskap og lykke til videre

kontakt legen din med en gang:)

Heia!

Jeg er i 6.uke med 3.mann og hadde en sa i 6.uke i juni i fjor. Jeg er også litt nervøs denne gangen og har derfor hatt en time hos jordmor i dag. Siden jeg har mistet tidligere sendte hun henvisning til ul i uke 8, det har du også krav på å få!

Er også sykepleier, jobber på med.avd på et sykehus og har allerede fortalt det til en del på jobb for å slippe de tyngste løftene og ikke ha kontakt med cyt.kur pasienter, etc. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge arbeidsforhldene til deg som er gravid.

Men vet du hva? jeg synes du skal kjenne på magefølelsen din i forhold til sykemelding eller ikke, skjønner deg godt hvis du velger å bli sykmeldt denne første tiden, har faktisk vært inne på tanken selv. Vi må ha lov til å ta vare på oss selv og den lille spiren også, ikke bare ta hensyn til andres ve og vel hele tiden.

Ønsker deg lykke til!!

Annonse

Heisann:) Gratulerer:) Jeg har selv hatt 4 sa, først en,så har jeg et fullgått tvillingsvangerskap,deretter 3 sa,den siste tidlig i oktober. Er nå gravid igjen i 9 uke:) Jeg fikk nå sterke advasler av legen mot å ha samleie de første 12 ukene,løfte tungt,og unngå stress. Selv om dette er vanskelig å gjennomføre i dagliglivet,så er det verdt det. i og med at du har hatt sa før,blir vel dette som risikosvangerskap å regne. Derfor tror jeg du vil få sykemelding med en gang. Tror jeg ville bedt om det siden du har en såpass tung jobb. Ønsker deg masse lykke til,og krysser fingrer og tær for deg. Nyt dagene:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...