Gå til innhold

Problemer med at far får kjenne bevegelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er nå 24+4 og har kjent bevegelse en stund og etterhvert også ganske kraftige spark. Spesielt sparker han om kvelden når vi har lagt oss. Men far stakkar får aldri kjent noe for lillegutt sparker jo aldri to ganger på samme sted! Klarer ikke finne noe mønster så mannen min kan ligge klar med hånden, og de gangene jeg selv har kjent det utenpå magen er det mest tilfeldig at hånden min har vært akkurat der. Ser her inne at andre pappaer har kjent på mye tidligere tidspunkt og lurte på om noen har noen tips?! Hvordan får dere det til, liksom?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har inga erfaring altså, sidan chiquitin berre har sparka i ein dag og då var ikkje mannen min heime, men kanskje viss han sit bak deg og du lener deg mot han, så kan han ha begge hendene sine på magen din? Ellers må han liksom sitte "over" deg så han får begge hendene på magen - er jo litt større sjans for at babyen "treff" då kanskje.

Skrevet

sambo kjente bobler på meg da jeg var i uke 17.

Men etter det så har ikke sambo fått kjent noe bevegelse, det kan være fullt av aktivitet og med en gang sambo legger handa på magen for å kjenne,så blir det heeeelt stille...

Skrevet

Heheh ja vanskelig det der, hadde samme problemet selv ikke det at hun ikke sparker på samme plassen ,men hun blir rolig med en gang handa blir lagt der.. Men i det siste har hun dundra som bare det, å på mandag var hun helt ape når vi la oss. lå på sia da og hun sparket og sparket jeg tok handa hans dit og håpet; joda han fikk kjenne som bare det.. Oj,invasion sa han bare;-). Har ingen gode råd egentlig, er 25 uker nå og det tok sin tid.. han må bare være tålmodig, så sparker h*n vell til slutt;-9

Lykke til.. Det er så gøy når de å får kjenne...

Skrevet

Pappa hos oss legger begge hendene sine på magen min : ) Det hjelper! kanskje dere kan prøve?

Lykke til! Min slutter som regel å sparke når pappa skal kjenne!! En lur liten baby!!

Skrevet

pappaen her i huset la hodet på magen og fikk fleire spark i øret:) hihi...e 25 uke på vei:)

Skrevet

Sambo har fått kjenne sparkene til lillebror en lang stund allerede, er 21 uker. Han legger kinnet mot magen sin og venter på livstegn! Det funker kjempebra, og pappaen er kjempestolt!

Skrevet

Begge hendene på magen slik at de dekker et så stort område som mulig, samt ta tiden til hjelp. Mannen min er ganske utålmodig, men hvis han holder hendene der en stund, så kjenner han sparkene.

Nå er sparkene på babyen min ganske tydelige (jeg er i uke 24), så dersom jeg ligger tett inntil ryggen til mannen min (i fosterstilling), så kan han kjenne sparkene i ryggen! Da slipper du å tenke på hvor hendene skal være plassert.

Går også an å "hjelpe" til litt, hvis du spiser noe søtt i forkant, så blir det fort litt liv :)

Skrevet

Hmmm...jeg som har så stor mage eller?! Har prøvd at han har begge hendene der, men da sparker selvfølgelig junior et annet sted allikevel! Og sparkene kommer overalt, fra nederst mot hoftene og opp til navlen og ut på siden i neste øyeblikk. Kanskje han er en kommende turner?! Men skal bare fortsette å prøve, takk for tips:-)

Skrevet

Har samme probleme her, nesten så æ har dårlig samvittighet :)

Men du kan prøve at han holder på ene sia av magen så dytte du forsiktig på andre sia. Eller som æ så lengre opp at han legg hode på magen din med litt tyngde samtidig som han hold på magen.

lykke til :)

Skrevet

Sånn har vi det også. Jeg er 20+0 i dag og har kjent liv siden litt før uke 16. Vesla i magen min tar i mye når hun sparker så det er ikke så rent sjelden at det syntes på magen som et dunk. Men så fort pappa skal se eller kjenne blir det stille. Den lille i magen har spesielle steder hun liker å sparke så jeg har ikke det problemet med å ikke vite hvor hun sparker neste gang, så jeg kjenner henne godt mange ganger om dagene egentlig. Men ikke pappa. Var hos jordmor i dag, og hun sa at det mange ganger var sånn, og hvorfor vet hun ikke. Men den lille blir iallfall helt stille. Og da er det akkurat som at hun ikke gidder å sparke mer på en stund. Iallfall ikke så vi kjenner :) Så er snodige. Men tilslutt får nok pappa også kjenne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...