Gå til innhold

Kan bekkenløsning bli verre etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fødte nr. 2 for 6 mnd siden. Var litt plaget under første sv.skap med smerter nedover i fot (jeg forstod ikke at det kunne være BL men trodde kanskje det var baby\livmor som trykket på en nerve). Fikk litt vondt i bekken på slutten av første sv.skap men regnet med at dette var normal plage. I andre sv. skap var plagene verre med vondt i symfyse og den samme strålingen nedover fot. Hadde også problemer med å reise meg opp dersom jeg satt på gulv og lekte med førstemann. Fastlege mente det antakelig var BL. Har helt siden fødsel for 6 mnd siden vært plaget med smerter i symfysen, men min fastlege, som ofte tar lett på ting, mener at to min på sofaen vil hjelpe. Men så de siste dagene har jeg fått utrolig vondt nede i korsryggen, strålinger ned i venstre fot og vondt i bekken og symfyse. Er det virkelig mulig at BL kan bli så mye verre så lenge etter fødsel, eller er det andre ryggplager jeg har fått?

Fortsetter under...

Jeg er ingen medisinsk ekspert på området, men jeg tror bekkenløsning kan bli verre etter fødsel dersom man ikke tar ensyn til at man har smerter. Var jeg deg, vil jeg ta enda en tur til legen. Det er jo ikke normalt å ha det sånn. Dersom legen ikke tar deg på alvor, kan du bytte lege. Jeg har opplevd at almennpraktikere ikke bestandig har så mye peiling på bekkenløsning. Prøv å få henvisning til en fysioterateut/ manuell terapeut som kan bekkenproblematikk. Lykke til!

Hei,

jeg har også hatt problemer med bekkenet etter fødsel o g har blitt feilbahendlet av flere fysioterapeuter. Først etter 1,5 år fikk jeg time hos en fysioterapeut med kiropraktorutd. og han fant ut at det var bekkenlåsning, altså at bekkenet var skjevt. Anbefaler deg å gå til en kiropraktor som har peiling på bekkenproblemer.Ikke lurt å gå med slike plager lenge, for da kan det bli vanskeligere å rette opp på.lykke til!

Svaret er vel både ja og nei,,

men min eraring var at etter at han kom ud så var jeg så og si 100% frisk!!! men så lyn fra klar himmel ca 2 uker etter fødsel kom d tilbak,,og da va det verre en det jeg hadde :(

Før fødselen gikk jeg til fysion tog både nåler og vanlig behandling..holdt det i sjakk.

Men nå har jeg jo lille sindre og har isje tid til å gå til behandling ;(

klem

Msn [email protected]

Om man går med ubehandlet Bekkenlåsing ellerbekkenløsning i svangerskapet, ikke tar riktige forholdsregler eller øvelser, så kan det bli mye værre etter fødsel også. Noen kan få tilbakefall mange år etterpå.

Bekkenløsning kan man få når som helst i livet også mannfolk.

Har man plager i svangerskapet og ikke får hjelp er det større sjanse for forværring i ettertid, gjerne etter en provokasjon.

Gå til legen, få henvisning til fysio, en med spesialitet innen bekkenproblematikk. Få sjekket det.

Ubehandlet problemer i bekkenet kan gi permante skader og medføre til prolaps i ryggen, andre rygg og leddproblemer og varige slitasjeskader. Det må nødvendigvis ikke det, men kan .

Det aller beste er å få undersøkelse og behandling av en som kan dette med bekkenrelaterte problemer.

Lykke til.

Landsforeningen for Kvinner med bekkenløsning kan også hjelpe.

• 3 måneder senere...

Ja, dessverre. Jeg var mye bedre etter fødsel, med med mye bæring av baby med kolikk, gåing opp og ned trapper, løfting av vogn osv. ble jeg plutselig mye verre enn i svangerskapet og slet med dette i to år etter fødsel, med tilhørende ryggproblemer. Gå til fysioterapeut eller kiropraktor med en gang. Øvelser var det som hjalp mest for meg, og å ta det med ro. Velding slitsomt å ha det slik med en liten baby, det vet jeg alt om :-)

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...