Gå til innhold

Spørsmål om Quinny-sportsdelen (som barnevogndebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål, håper noen vil svare meg her! Litt flere her inne.

1. Hvor gamle var babyen da dere startet å bruke sportsdelen?

2. Hvordan gjør dere med voksi-pose i den? Har dere laget ekstra hull til fem-punktssele, eller lar dere være å bruke selene i voksi?

3. Blir det ikke trangt for beina til den lille under den bøylen nede? Tar dere av den?

Blir så usikker på bruken, men ser at det er mange som har vogna med voksi i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte å bruke den da gutten var ca 7 mnd. Da var det vår/sommer så hadde ikke brukt for pose. Men da det ble vinter og pose skulle i, kjøpte vi en dunpose for jeg syntes det ble altfor trangt og klumpete med voksien i den vogna. -Så bruker vi heller voksien til babyen som har vogn med stor bag :)

Tror ikke den bøyler går helt av jeg...... kan bare løsnes på en side mener jeg.... (litt usikker). Men med dunposen går det iallfall bra å ha bøylen der.

Skrevet

1. Vi begynte å bruke den da vesla var 4 mnd.Hun gadd ikke ligge flatt lengre!!

2. Jeg har ikke laget hull til posen, bruker foreløpig ikke sele, men har kjøpt ekstra sele som festes på vognen slik at jeg slipper å lage hull.

3. Vi får heller ikke av bøylen, men den er fin å ha på spesielt når barnet sitter. Jeg er redd hun kunne sklidd ut dersom den ikke hadde vært der. Det er litt trangt, men det er fint plass til bena selv med voksi.

Skrevet

Vi har begynt såvidt å bruke sportsdelen nå, hun er 5 mnd.

Bruker fortsatt dreamien hvis jeg vet hun bare skal sove på tur, men tar sportsdelen hvis vi er i byen eller sånn.

Hun får ikke sitte så altfor lenge av gangen, men det er jo halvliggende..

Jeg har Odenwalder Holly pose(den med bamsen inni)

Klipte hull til selene bak ørene på bamsen(det er gjort klar til å klippes.)

Har den korte versjonen av posen, og den passer helt perfekt!

Det gikk greit å ha bøylen på, men jeg syns det er MYE bedre nå når jeg har tatt den av, det tror jeg hun lille syns også.

Jeg knota leeeenge for å få tatt av bøylen, men jeg fant det ut til slutt.

Det er en liten tapp på bøylen på den siden som er vanskelig å få av. på akkurat det samme steden som det er på den andre siden.

Vri bøylen til siden og trykk den tappen inn(det var ikke så lett..) også kan du dra ut bøylen.

sikkert ikke så bra forklart men, det går nå iallefall an å få den av :)

Skrevet

begynte med sportsdelen da hun var 4-5 mnd. det er ikke hull i vår voksipose. har prøvd både voksi og skinnposen. bruker skinnposen nå, fordi det ikke er så kaldt her i oslo. når jeg brukte voksien tok jeg av frontbøylen, det er en knapp helt under på den andre siden så bøylen kan tas helt av ja.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Det virker som jeg heller burde hatt en Odenwalder eller annen pose enn Voksi, ja, men får se om jeg får det til likevel.

albah, jeg ser ingen tapp der du sier... prøvde å trykke av alle krefter på en liten runding som sitter rett under trekket, men det virker som det ikke er en knapp som skal trykkes inn. Skikkelig vanskelig det der...er det en rund svart "knapp" på ca en halv cm i diameter?

Skrevet

Det er ikke under trekket, det trodde jeg også til og begynne med men det var feil..

Ta den av på den ene siden og vri den rundt så den står helt rundt på andre siden, så kjenner du på metallet der(på bøylen) at det er en bitteliten sølvtapp. den skal trykkes inn, også lirker du bøylen ut.

Den er sinnsykt hard, men det går til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...