Gå til innhold

Oktober: Nå er det vel snart 3 mnd. kontroll for oss alle


Nicita73

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke legge inn et lite innlegg å fortelle hvordan det gikk?

 

Jeg var der med Aleksander i går, gruet som bare det, har blitt hønemor nummer 1, hihi.

Han veide nå 5460 g, var 58.5 cm.

Så var det sprøytene da, der sto mamma med øynene fulle av tårer, jeg fikk tilbud om å vente ute mens de satte de, og det gjorde jeg med glede. Men når jeg satt der fikk jeg verdens svarteste samvittighet for ikke å være der for lillegullet mitt når de satte sprøytene, neste gang skal jeg være tøffere. Gikk ikke mange minuttene, så kom de ut med gullet mitt, han sutret litt, men det ble bra når han kom i mammas armer. Etter litt begynte det nok å sprenge, så han var en del sutrete i hele går, skulle helst ligge i armkroken min, og det er ikke han lik. Han fikk en Paracet før jeg la han, sov godt igjennom natten, og i dag er han sitt gamle jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!!

Ja, vi har også vært på 3 mnd. kontroll. Var der den 9. okt. og da var Fabian akkurat 3 mnd. Var ikke så greit med de sprøytene nei...han gråt som bare det etter den første. Uff, ikke greit å være så liten stakkar:-)

Han veide nå 5480 gr, og var 60 cm lang. Ikke så stor ennå, men så veide han jo bare litt over 3 kg. da han ble født. Følger jo kurven sin fint da. Virket litt trøtt etter vaksinene, og sov litt mer enn vanlig. Ellers så er han en våken og opplagt gutt som ikke sover mer enn han må:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi var 7300 og 65 cm lang. Stor tulle, men hun var 4,5 kilo og 54 cm da hun ble født og... Sprøytene gikk fint, gråt bare litt da hun fikk den første, men den andre var verre. Men det gikk fort over da jeg fikk ta henne opp og trøste henne. Tøffe jenta mi, stolt mamma da ja:-) Sov mye samme dagen og delvis dagen etter og, så jeg tror det var en reaksjon på sprøytene. Ellers merket jeg ingenting.

 

Ellers drøste hun i vei, men hun var ikke interresert i å holde lekene som hs kom med. Holder litt i de hjemme, men er ikke veldig ivrig på det ennå. Hun hadde en liten skjevhet i hodet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det for hun har ingen favorittside. Jeg synes hun ligger like mye på begge sider, så jeg får bare vente og se neste gang. Og så var hun ikke så flink til å holde seg oppe stødig når hun ligger på magen. Så det har vi trent på i dag:-)

 

Hvordan er deres oktoberbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Vært på kontroll i dag vi, tuppa er 3mnd og 3 dager. Hun skreik noe voldsomt da hun fikk sprøyta, måtte trøste henne mye. Fikk en liten hevelse der hun stakk sprøyta men den gikk ned etterhvert. Helsesøstra sa at jeg ikke skulle nøle med å gi henne paracet hvis hun ble urolig og fikk feber

Så fikk hun mat og sovnet som en stein sov i 2,5 time, voknet og fikk mat en gang til, etter det har hun egentlig bare vært blid og fornøyd, nå sover hun igjen.

Hun er 5700 gr og 60,5 cm 40 cm rundt hode. Følger kurven kjempe bra. Fikk skryt av helsesøster for hun var så flink til å holde hode sitt oppe når hun liger på magen. Flinke jenta mi *skryte skryte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet vårt veide 7240. og var 41,3 rundt hodet (vi får fremdeles ikke måle lengden hennes pga hofteskaden!)

Ellers var alt tilfredsstillende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde vi vært på 3mnd kontroll også.

Mathilde veide 7245g, 64cm lang og 41 rundt hodet. Da har hun lagt på seg 3245g, vokst 14cm på lengden og 5cm rundt hodet sin hun ble født! Ingen av de andre to har vokst så fort på lengden og lagt på seg så mye ved 3mnd kontroll, men har og vært større ved fødsel. Hjelpe meg!

 

Vi tok bare den vanlige trippel vaksinen, det gikk veldig bra heldigvis. Hun gråt ikke da hun ble stukket, satt bare og smilte :o) Hun ble ganske trøtt, så hun har stort sett sovet i hele dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll 8/1.

 

Da var han 6200gr, 63cm og 42cm rundt hodet. Lang tynn gutt.

Han var født 4/10 og var da 3740gr, 52cm og 36cm rundt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten min var 7250 gram og 65 cm og 41,5 cm rundt hodet. Når han var født var han 4,5 kilo, 55 cm og 39 rundt hodet.

 

Han fikk begge sprøytene var ikke helt førnøyd med det, men det gikk fort over:)

 

Han er heller ikke noe intrisert og holde noen leker, kan titte litt på de. Heller ikke noen racer på magen heller..... Men kom litt seint i gang på begynnelsen. Pga sov døgnet rundt bare våken for og spise..... Men får øve masse på det gjennom dagene.... Liker og ligge på magen og titte på tv.......... Da holder han hode høyt og jobber godt.

 

Ellers har jeg en veldig rolig gut, som ikke gjør så mye av seg. AKn ligge våken for seg selv og pludre og studere omgivelsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll i dag, 3 dager før han er 3 mnd. Han var 5415 gram, 60 cm lang og 40,7 cm i hattestr. Han var bare 3215 gram og 49 cm lang ved fødselen så han følger kurven sin helt perfekt :) Vaksinene gikk veldig fint, litt grining på siste sprøyta, den svei visst litt mer enn den første. Etter at vi kom hjem har han vært som normalt, litt trøttere bare så vi sovnet på sofaen begge to i stad. Nå sover han og har gjort det i en times tid. Vi fikk skryt for at han var så sterk i nakken (litt stolt mamma ja), han var den eneste som holdt hodet og overkroppen oppe og rullet rundt fra magen til ryggen. Flinke gutten min ja :D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya var 5500g og 62,5 lang. 40cm rundt hodet. Når hun ble født var hun 3235g, 51 cm lang, og 35 rundt hodet.

 

Jeg grua meg skikkelig til vaksinen, men hun gråt bare litt akuratt når hun stakk og så var det over! Har hørt hun skrike mye værre når hun har hatt vondt i magen. Maya fikk litt feber, og sutret mye på kvelden, så jeg ga hun en paracet, også la jeg hun i senga si, og dagen etterpå var alt det vonde over =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det en uke siden 3 månders kontrollen i morgen, da var junior 15 uker akkurat. så siden da har vo slitt mye med natteuro. vaksinen kanskje???

 

men han var i allefall blitt en stor og fin gutt.

65.5cm og 7660gram og 43.5cm i hattemål. var 4560g og 52.5cm ho.38.5 da han ble født.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Heisann!

 

Nå har Leon også vært på 3mnd kontroll. D gikk kanskje greit men sprøytene. Et lite skrik å så var alt greit igjen.

Håper det går bra i dagene som kommer også....der en del som har fått litt sutrete barn her ....jaja.

 

Han var blitt stor da...7700g og 66 cm lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er 3mnd. i dag, var på kontroll i går og hun er 61,5cm og 7,2kg. 42cm rundt hode. Er en stoooooooooooooor deilig bollebebi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på 3mndrs kontroll:)

Matheus veide 6350gr 62cm 40,5 rundt hode

Da han ble født var målene: 3575gr 51 cm 35 rund hode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 3 mnd, kontroll i går vi.. Julie veier nå 5870gram og er 63,5 cm lang og 40,7 rundt hodet=) Vaksinene fikk hun når hun var 2 mnd gammel, og så skal hun få vaksine når hun er 4 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på 3mnd kontroll i dag vi, Theodor veier 7480g og er 68cm lang:) da han ble født 24 okt.veide han 3434 og var 51 cm, så han har vokst bra:)

vaksine gikk kjempegreit, syntes nok den siste var litt vond, men dytta inn smokken så gikk det greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var på tre mnd kontroll på fredag. Vesla veide 8010 kg, var 63 lang og 41 cm rundt hodet. Hun var 4014 g ved fødsel, 51 cm lang, og 36 rundt hodet. Hun har laget sin egen kurve, men hva kan man gjøre når hun bare får morsmelk??? =)

Hun fikk to stikk, hvor det første gikk greit, men da hun fikk stikk nr to var det alt annet enn greit. Hun fortsatte å skrike en halv time, jeg måtte gå fram og tilbake for å roe henne ned, til hun sovnet av utmattelse. Hun lå å hikstet i søvne ( hun lager masse lyder enten hun er våken, eller sover, eller spiser...) Hun var like blid da hun våknet som det hun pleier å være, og har ikke hatt noen reaksjoner etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 3 månd. kontrollen forrige uke. Da var Aileen 5880gr og 62 cm.. Ved fødsel 3680gr og 51 cm. Og fytti som hun skreik når hun fikk sprøytene, godt pappan var med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...