Iris9 Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Det startet idag morges ca 4-5 tiden at jeg kjente svake mensenvondetak, omtrent som svake rier- Ikke regelmessige og de varte ca 20-30 sekunder. I tillegg hadde jeg blodtilblandet utflod. Tenkte at NÅ er jeg igang, men så har det roet seg. Kjenner ingenting nå.. Forrige gang jeg fødte (for 16 mnd siden) startet det hele med at vannet gikk, og når jeg kjente disse takene så ble de bare sterkere og sterkere. Noen som har opplevd dette? Og hvor lang tid tok det før ting satte igang igjen? Jeg er 2 dager på overtid så det er jo uansett ikke lenge igjen å vente da men ble plutselig veldig innstilt på å føde idag eller imorgen....
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Da vannet mitt gikk (natt til tirsdag) var det veeeeldig lite og så ut som blodblandet utflod. Jeg tror kanskje vannet ditt har gått, så ta på et stort bind og se om det fortsetter å komme mer vann... Jeg vil så absolutt tro at fødselen din er igang. Ring føden, så får du komme opp til en sjekk. (Hvis du leser fødselshistorien min, som jeg nettopp skrev her inne ser du hvordan fødselen min gikk). Lykke til!!
Iris9 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 Hei! Leste akkurat historien din og gratulerer så mye :-) Jeg er ganske sikker på at ikke vannet har gått. Utfloden er slimete og blodtilblandet, men ellers ikke noe som renner ut hehe. Jeg tror nok også at jeg er igang, men "igang" kan jo bety flere dager.... Og så har jeg litt sperrer for å ringe til føden og mase på dem der, men får se litt utover dagen hom det tar seg opp...håper det.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Det kan fortsatt være fostervann... mitt var rosa og slimete. Det tok også mange timer før det kom mye vann. Merket ikke at det rant ut, ikke før det kom en goood del samtidig (og da hadde jeg ankommet sykehuset for ett par timer siden). Ring føden, sier nå jeg, for jeg var også litt usikker på om det faktisk var vannet, men med en gang jeg snakket med jordmor på telefonen overbeviste hun meg om at det nok var vannet... Lykke til!!
Iris9 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 Takk for det. Skal ta en telefon til føden jeg da. Om ikke for annet enn å høre om badekaret er ledig he he :-)
Venterogventer Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Spent på en oppdatering allerede:-)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Sånn begynte min første fødsel... Men her kom det først litt blod og etter en time begynte riene sånn som du skriver HI... Ønsker deg lykke til! Et tegn på at det bare er maserier eller kynnere er at de stopper opp eller dabber av om du beveger deg/reiser deg opp.
Iris9 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2007 Har ikke skjedd noe mer foreløpig. Har prøvd å sove litt sånn at jeg er klar til fødsel inatt hvis jeg må. Forrige gang startet det hele på kvelden og jeg ble ganske så trøtt utover natta. Så nå skal jeg lade opp batteriene skikkelig først!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Det kan jo være den berømte slimproppen du merket. Det blir uansett fødsel snart med andre ord. God ide å følge med om det kommer fostervann, se etter om det er misfarget og ta ALLTID vare på trusa og evt bind så kan de få dette på føden om de vil sjekke at det virkelig er vannet som er gått. Babyen ligger jo som en propp i "badekaret" så det kan komme ganske lite i slengen. Masse lykke til! Håper det blir meg snart jeg da.. Kynnerne begynner ihvertfall å bli litt vondere nå og da modner man visstnok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå