Gå til innhold

Dårlig gjort av ped. leder..

Anbefalte innlegg

Fordi mannen min ukependler i ca. 2 mnd. må jeg levere gutten min (15 mnd.)når barnehagen åpner, kl. 7. Har en times reisevei til jobben og 100% stilling, avspaserer 45 min hver dag så jeg rekker å hente sønnen min før 16. Kjører på grensa av det lovlige fordi jeg vil ha så mye tid som mulig sammen med gutten min om ettermiddagen. I går ble jeg møtt av ped.leder som sa at jammen var det bra jeg kom tidlig, det ble lange dager for gutten. Jeg som har tigget sjefen om å få gå før og ikke kan vente med å se sønne min, ble rimelig forbanna men sa ikke noe. Overreagerer nok (er 5 mnd. på vei med veslefrøken) men har ped.lederen noe med å si dette gjentatte ganger?? Hun jobber selv 50%, da er det lettere tenker jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7737720-d%C3%A5rlig-gjort-av-ped-leder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes ikke det var dålig gjort. Hvis hun ser at gutten din er sliten om dagene fordi at han er der lenge, så gir hun jo bare beskjed om det.

De er jo der for å ta vare på ungen din.

Ja, vil nok si at jeg synes du overreagerer litt..

Jeg synes ikke hun burde ha sagt noe, du vet da selv at gutten har lange dager? Og det hadde han jo ikke hatt om ikke han måtte. Det er jo t.o.m. for en begrenset periode. Synes ikke hun hadde noe med å strø salt i sårene dine, akkurat!

Heier på deg, jeg, 2 mnd går fort, og snart skal du være hjemme med lillesøster. Da kan storebror være mye mer hjemme!

Prøv å ikke bry deg om henne, du, selv om det er vanskelig. Du gjør det du kan for å få være mer med gutten din, og det er alt du kan gjøre akkurat nå!

Det er ingenting som tyder på at han er spesielt sliten, han er like aktiv og i godt humør som vanlig både når jeg henter ham og resten av ettermiddagen/kvelden. Den andre ped.lederen på avd. sa nylig i foreldresamtale at han er veltilpasset og trygg på både voksne og barn.

Hovedinnlegger

Alvorlig talt!

Ped.leder sier ikke dette for å være slem!

Hun sier det sannsynligvis fordi hun merker endring hos barnet ditt i løpet av dagen og derfor synes han kunne hatt godt av litt kortere dager.

Dersom du synes det er et problem, ta det opp med henne direkte i stedet for å gå her å surmule!. Si at det har du ikke mulighet til i forhold til hvordan du arbeider.

Annonse

Enig med juni overher... 9 timer i bhg om dagen er jo lenger enn en voksne person har som arbeidsdag, men er fullstendig klar over at noen ganger må det bare bli sånn... men at unger uansett blir slitne etter 9 timer i bhg det kan ingen si noe på!!!

Jeg jobber i barnehage å syns det der var dårlig gjort av ped.leder.

Tar da utgangspunkt i at dere har sagt i fra om hvilken sitvasjon dere er i for tiden.

Du gjør jo det du kan for å ha han i barnehagen mins mulig.

Vi har barn som er i barnehagen 10 timer hver da, fordi foreldrene dessvere ikke har noe annet valg fortiden. Ser på dem at de ikke synes det er noe morsomt å vet de har dårligsamvittighet.

Syns jo synd på de barna selvfølgelig, men de får da det ikke noe bedre om vi som jobber i barnehagen skal gi foreldrene enda mere dårlig samvittighet.

Men kan jo være hun ordla seg litt feil også da, ikke sikkert det var ment sånn som det virket.

Jeg surmuler så mye jeg vil!!! det går faktisk veldig sterkt inn på meg at en av de fem ansatte (som er minst på avd. av alle) kommer med denne typen kommentarer når de vet hva slags situasjon vi er i. Hadde det kommet en saklig begrunnelse, greit, det hadde vi selvfølgelig tatt seriøst, men det har bare vært snakk om timetall. Vi informerte avdelingen på forhånd om at det kom til å bli slik og synes vi har gjort vårt...

Altså barnehagen er oppe, du henter før stengetid og du sier selv at barnet er som før. Slike kommentarer er uansett helt bak mål.

Har selv opplevd det, både da jeg jobbet i barnehage og som forelder til barn i barnehage. Hadde blant annet en ansatt som hele tiden syntes synd på min yngste som gikk i barnehage. For barn under 3 år hadde ikke noe i barnehage å gjøre. Hva pokker jobbet hun der etter da? Jeg sa klart i fra jeg da. Synes slike kommentarer er noe de får holde inne.

Har også opplevd at en kollega snakket stygt om moren til en gutt jeg hadde i barnehagen. Han hadde jo så lange dager stakkars. Og ja han hadde lange dager, men moren var alene uten avlastning og måtte jo jobbe for føden hun som alle andre.

Tror de som kommer med slike kommentarer kan få seg en real oppvekker den dagen deres eget liv ikke passer helt inn i A4-formen.

Synes du skal si i fra at den kommentaren var upassende og at du ber deg frabedt å få slike kommentarer. Om de har noe å ta opp får de ta det på en annen måte.

Jeg synes egentlig at det er faglig riktig av henne å gi beskjed hvis hun mener dagene hans blir for lange. Mener allikevel at hun burde gjort det på en annen måte enn i "farten" ved henting. Burde bedt om en samtale og vist til konkrete hendelser eller reaksjoner som har ført til at hun tenker sånn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...