Gå til innhold

omtale seg selv som jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte barna deres å omtale seg selv som "jeg" (eller den formen som er vanlig på deres dialekt)? Sønnen min blir to i morgen og har begynt med dette nå nylig. Jeg ble litt paff, for det er egentlig nokså avansert. Vi sier jo aldri det til han, men om oss selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt på to kaller seg selv "den". Synes det er vittig. Han er ikke særlig verbal av seg, men nabojenta på samme alder har gjort det lenge. Flink han er!

Skrevet

rundt omkring to år begynte han her.

Skrevet

Mi frøken e snart to og et halvt år... omtal sæ sjøl stortsett med navn... skravla som en foss heile dagen og har stort ordførråd...

Skrevet

Gutten min sier navnet sitt når han snakker om seg selv. Han snakker som en foss hele dagen, men det meste er ganske uforståelig enda. Han er 2 år.

Skrevet

2 år begynte han å si meg, men han uttaler det mer som me.

Skrevet

Gutten min er snart to, og sier "du" og "din" om seg selv.

Det er jo det vi sier til han;)

Skrevet

ingen av mine tre har omtalt seg selv i tredjeperson... det var kanskje en liten periode på et par mnder, men ikke lenger enn det...

Skrevet

Gutten min blir 2 om 1 mnd, og har omtalt seg selv som "Æ" i 2-3 mnd allerede.Han prater ganske mye, men han nekter å si navnet sitt da, som er "Even" og ganske enkelt...:)

Skrevet

Snuppa her sier jeg.. trodde ikke det var så avansert?

Skrevet

sønnen vår sier også "du" til seg selv :) han ble 2 i september

Skrevet

Gutten vår som blir 2 i januar sier "deg" om seg selv hehe

Det er jo det alle andre sier......... : = )

Skrevet

Her går det i Tobias, meg og jeg. Han bytter på, men han har først nylig startet med det. Han er 2 år og 4 mnd.

Skrevet

Min begynte like før toårsdagen.

Skrevet

Datteren min omtaler vanligvis seg selv ved navn. Hun ble 2 år i desember. For et par uker siden begynte hun å si "den er din"(når hun mente at noe var hennes..), så det er en begynnelse;-)

Skrevet

sønnen min på 2år og 2 måneder prater mye, når vi skal hjelpe han sier han: for eks mamma hjelpa deg,avog til sier han hjelp meg,men det er for det meste hjelpa deg hehe:) han har netopp lært seg navnet sitt,han har pleid å kalle seg selv for "alla" , men han heter adrian hehe:)

Skrevet

Her går det mest på navnet hennes, Nathalie sin, Nathalie spise mat, nathalie få melk osv...men kaller også ting for sin, f.eks min sin, den er min...men tror ikke hun sier jeg nei, ikke tenkt over det.

Men nå lærer hun to språk og da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...