Gå til innhold

sånn gjør vi det-hvordan gjør dere det (hjemme)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen har etter lang perm begynt å jobbe igjen. Jeg er husmor på heltid, (jobber litt hjemmefra innimellom), og tar meg av snuppa, middag og huset hver dag. Han har en slitsom jobb, og vasker hus i helgene, går med hunden hver morgen og kveld hver dag, og tar seg av snuppa fra han kommer fra jobb, inkl. legging. Jeg tar henne mest om nettene nå. Noen ganger kjenner jeg at jeg er veldig masete ang huset i hverdagen, men jeg bør jo være veldig fornøyd, når jeg tenker meg om. Hvordan er det hos dere i hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør nok det aller meste av husarbeid nå. Han pussa opp stua før jul, da... Han tar seg av sånne store vedlikeholds- og oppussingsprosjekter. Og han gjør mye i hagen og ute. Vi har blitt veldig tradisjonelle der. Det skyldes nok mest at jeg ikke eier praktisk sans på noe annet enn husarbeid og matlaging - typisk kvinneting - mens han er en handyman som kan det meste.

Når det gjelder barnestell, står vi veldig likt. Vi har to, og det kan ikke sammenlignes med det å ha en. Jeg tar meg av det meste av stellet av babyen, men det kommer av at papsen er opptatt med den eldste samtidig. Da vi hadde bare en, byttet vi mer på det. Han er fantastisk til å ta seg av ungene, både mht stell, oppdragelse og lek. Da vi hadde bare en, var det han som brukte mest tid på det, mens jeg gjorde husarbeid.

Jeg er spent på hvordan ståa blir i heimen når jeg skal tilbake i jobb. Lurer på om jeg klarer å være fornøyd med arbeidsfordelingen da!

Skrevet

her er det sånn at jeg tar meg av alt husarbeid og matlaging i ukedagene, samt stell av lillemann, han er skjelden hjemme før 1900 for tia pga masse overtidsjobbing, så når han kommer hjem er han trøtt og sliten og bruker timen før poden legger seg med å ligge på gulvet og leke og kose med han.

Jeg har vært ganske frustrert og sliten til tider når jeg føler meg helt alene med oppdragelse av lillemann+ ansvaret for hhele huset..men så skjønner jeg at mannen min er like sliten etter 12 timer på jobb 5 dager i uka!

man, om et par uker så er set jeg som skal ut i jobb, og han skal ta resten av permisjonen (2mnd) så da blir ting snudd her:o)

og foresten: i helgene og ferier så er vi helt likestilte..bare sånn dere tror han ikke gjør noenting på hjemmebane:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...