Nåharjegto!:) Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Leste nettopp her inne at flere la bebisene sine på 2-3 mnd i 22-23 tiden. Junior er stuptrøtt i 19-tiden, og vi har da lagt han for kvelden - tenkt at det ikke er så lurt med en lur så sent på kvelden. Han har aldri vært "flink" til å sove på natta, vi har prøvd det meste men funnet ut at det må gå seg til av seg selv. Soving gjennom dagen ser ca slik ut: 10.00 :Står opp 11.30- 14: Sover ute i vogna, trilletur 15.30-17: Sover ute i vogna ...deretter våken til legging i 19-tiden Burde vi heller la han ta en lur i 19-tiden, og drøye leggingen i et håp om at han sover lenger om natten? Om han tar en lur skal vi vekke han etter en time ca? Andre med baby på 2-3 mnd som legger minsten så tidlig som i 19-20 tiden? Ikke lett dette med søvn, nei!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Småen min var ca 2,5 mnd når vi begynte å legge ham kl 19. Da begynte vi med en skikkelig lang leggerutine sånn at han etterhvert forstod at leggetid nærmer seg så "fort deg og bli trøtt" (bad kl 18, så lesing og kosing i vår seng, mat på senga og ned i egen seng før kl 19) Har gått mye bedre enn jeg trodde det skulle. Han våkner kun når han er sulten. Trenger visst skikkelig natt disse små også. Lykke til:)
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Min guttt på snart 3 mnd legger seg 20, men de siste dagene har han vært kjempetrøtt kl 19 og sovnet da så nå skal jeg prøve å legge han da istedenfor, han sover natta gjennom
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Legge ham for natta! Da får du inn leggerutinene, kan hende du må opp på natta, men så masse energi man får av litt voksentid på kvelden! Kan kanskje være lurt å stå opp før kl 10, ellers blir jo natta veldig lang for ham... Kanskje han sover bedre de timene han ligger der da? Lykke til!
Nåharjegto!:) Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 Heisann! Da holder vi på legging i 19-tiden! Takk for svar! Håper det etterhvert går lenger og lenger tid mellom hver gang han våkner. Har måttet vekke junior klokken 10 for å starte dagen, og det har vel egentlig passet mamma`n hans greit, siden hun er trøtt om morgenen etter lite søvn gjennom natten... Har hatt planer om å starte dagen tidligere, men det har ikke blitt til det. I dag måtte vi opp for bleieskift kl 8, så da tok jeg sats, tok morgenstell og dagen var i gang!
Benni-min Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Vår gutt har sovet hele natta fra 18.30 til 19.00 til ca kl 7,30 siden han var ca 2mnd. Får bare mme, så det metter jo mer. Han bestemte selv selv når han var trøtt, men jeg la han for natta når han ble trøtt etter kl 18. Nå er han snart 5,5mnd, og legges ennå kl 19 og sover til mellom 6.30 og 7.30. Tror nå jeg skal begynne med grøt på kvelden. Hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt han for kvelden når han er trøtt (19) og trenger han mat på natta, så mater du han. Men jeg hadde ikke latt han sove til kl 10. Jeg vil heller stå opp tidligere på morgenen og få litt voksentid på kvelden. Jeg lar ikke gutten vår sove lenger enn til 17.30 hvis han sover da. Da blir han vekket. Nei, mange har problemer med den sovingen....
Happy Ignorant Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Hvis sønnen din er trøtt kl 19 ville jeg lagt han for natten. Datteren vår på 2 år har lagt seg kl 19 siden hun ble født og gjør det fortsatt. Mens sønnen vår på 4 mnd er lys våken til kl 22-23. Han sover max en halvtime om vi forsøker å legge han tidligere, og våkner med et vræl. Virker som han bruker kvelden til å spise seg god og mett før natta. Babyer er så forskjellige. Du vil nok ikke angre på å få igang en god leggerutine så tidlig. Det er veldig trygt og godt for babyen også.
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 her er snuppa 6 mnd, og hun er helt ferdig klokka 19.30...så da legger jeg henne for kvelden..men skal prøve å drøye det litt..selvom det blir vanskelig...
27dager Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 min lille jente er 8 uker og har hatt "fast" leggetid i ca 2-3 uker. pupp mellom 20 og21, så nattdrakt og seng på kjølig og mørkt soverom. Vekker henne når jeg legger med rundt 23 for pupp. Etter det sover hun til en gang mellom 04 og 06. Da er det ny pupp så søvn til ca 09-10 tiden. Så dette funker bra for oss. Er nå veldig trøtt og grinete rundt den tiden på kvelden så det funker som bare det. Bank i bordet...
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Legg han for natta. Det er ofte sånn at når de er nyfødte legger de seg ikke før ganske sent, men så etter en stund blir det naturlig for dem å legge seg tidligere, ofte rundt 19.00. Kjempefint at han har kommet dit allerede, da får dere noen timer for dere selv om kvelden. Ulempen er derimot at han kommer til å våkne tidlig :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Vi pleide og lægge vores lille gutt ved 22-23 tiden. Han havde faktisk "ulvetime" fra 19 til han blev lagt i seng. Skrek og var grinete. Da vi kom i tanke om at det kunne jo være at han var trøtt??? ja da blev det hele forandret. Nu lægger han sig kl 19 og er en drøm og lægge! -ikke fuld så flink på dagen da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå