Gå til innhold

nå bestile time?


2SmåTroll

Anbefalte innlegg

Trenger man egentlig noe time før man er ca 12 uker på vei hos legen? var hos legen tidligere forrige gang, men da var det bare litt snakk og bekreftelse på at jeg var gravid.

 

Men en positiv hjemmetest burde vel holde? så bestille time når jeg er rundt 12 uker? Eller hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel godt ringe legekontoret nå...

Noen lege kontor tar ikke inn folk før 12te uke, noen litt før...

Men ringer du nå og sier ifra, så får jo du en time FREM i tid..

Så selv om du er fx i uke 6 nå så kan du få en time i uke 12 fordi om..

Dette fikser de på legekontoret:)

 

Jeg er førstegangs da, og var inne førte gang i uke 9 ca.

veldig greit for min del... men siden du er andregangs så vet jo du en del ting jeg ikke visste da:P

 

Lykke til'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim tar de første time mellom uke 10 og 12, og så er neste undersøkelse ultralyd uke 18-19 for flergangsfødende. Førstegangs får en kontroll ved uke 16 i tillegg.

 

ville kanskje ringt rundt uke 10 for å høre hva rutinene er ved ditt legesenter.

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2. gangs, og merker jeg er mye roligere denne gangen. Jeg er 12+0 i dag, og har ikke 1. kontroll før neste uke - da er jeg 13+0. I samme periode forrige gang, hadde jeg hatt 4 UL allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist eg var gaavid ringte eg legekontoret omtrent med det same eg fekk positiv test. Dei ville ha meg inn i veke 7/8. Når eg blir gravid igjen kjem eg til å ringe tidleg, for å høyre når dei foretrekker å ta første kontroll. Mulig dei tar den seinare i og med at eg ikkje er førstegongs lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos legen i slutten av uke 8, og det var egentlig helt OK siden jeg må ha litt ekstra oppfølging pga muskelknuter. Fikk rekvisisjon til tidlig UL i slutten av uke 9, og skal inn igjen i uke 12 på ny UL. Heldivis ser alt OK ut så langt:)

Men ellers hadde jeg nok bare ringt og sagt hvor langt jeg er på vei, og bedt dem finne en dato som passer i forhold til hvor langt jeg var kommet på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...