Gå til innhold

Spyr.....mer nå enn tidligere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 9, og spyr mye mer enn jeg har gjort de tidligere ukene.

Det er så ille, alt jeg spiser kommer opp nå, hele dagen =(

Er det normalt å bli så mye værre senere i svangerskapet da???

 

Jeg har en jente på 11 mnd og da jeg gikk gravid med henne var jeg også kvalm, men det gav seg ved ca uke 12-13 og jeg var kun kvalm om morgenen...

Jeg sitter å gråter store deler av dagen for det er så jævlig vondt og spy hele tiden.

Kan ikkr gå utenfor døren uten at jeg kaster opp og skifte bæsjebleier er et mareritt...

Klage klage...men dette er ille =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trøsteklem til deg!

 

Har du prøvd noen kvalmestillende medikamenter, seaband, ingefær eller noen av de andre rådene som går her inne?

Akupunktur kan også virke bra. Det gjorde det i hvertfall på meg!

 

Håper det går over om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må få hjelp, ellers blir du ordentlig deppa! Ikke vent........det ER hjelp å få. God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjenner meg igjen i det der... Jeg va skikkelig dårlig i starten av svangerskapet, ca fra uke 5-8, så va eg toppform 2 uker, for å gå til å blir dobbelt så gale som eg noen gang har vært. Spydd opp til 5 ganger for dagen, bare håpløst å prøve å trykke i seg mat! d varte i litt under ei uke, nå e eg rundt 12 uker, å mye bedre igjen. Ikke spydd på 2 dager!

Er heller ikke så kvalm lenger.. funnet ut at yogurt, knekkbrød med brunost og appelsin funker bra for meg! Stortsett det det går i om dagene her :)

 

Håper du blir bedre snart oxo.Uutholdelig med denne spyingen :(

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hr ligget i "koma" i hele dag, mannen min måtte komme hjem fra jobben å ta seg av lillemor.

Jeg er såååå sliten, hr forsøkt akupunktur men det fungerte ikke på meg.

Skal til legen i morgen å høre om jeg kan få afipran, har noen av dere fått det??

Vet man helst ikke skal ta noen med.,men jeg er desperat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt afipran en periode. Og det virket greit på meg. Tok ikke all kvalmen, men såpass at jeg kunne fungere.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dessverre fortelle deg at eg kasta opp langt meir enn før då eg bikka over i 2.trimester med guten vår. Var konstant kvalm frå veke 6 - 11, men frå veke 9 - 25 kasta eg opp omtrent dagleg. Var mindre kvalm etter veke 11-12, men kasta opp likevel.

 

Håpaar du slepp det, det må vere langt tyngre når du allerede har ein liten ein å ta vare på i tillegg til deg sjølv + spiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...