Gå til innhold

har jeg kjønnsvorter???

Anbefalte innlegg

har oppdaget 2 små hvite klumper i kjeden. Det klør litt, men ikke noe merkbart.. har hatt det i en uke eller noe nå, og begynner alvorlig å lure på om det er kjønnsvorter.. vet gutter at de har det? synes dette er utrolig kjipt. er det virkelig slik at man ikke kan få behandling mens man er gravid? blir gal av dette..:S:S:S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7736951-har-jeg-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du søker på "bilder av kjønnsvorter" eller "pictures of genital warts" finner du endel på nettet. De kan visst være veldig ulike både av utseende og størrelse og farge.

Jeg lurte på det samme som deg, oppdaget en liten hudfold under skjeden som ikke hadde vært der før og klødde litt, og etter endel søk er jeg ganske sikker på at det er vorter, huff...

Må nok ta meg en tur til gynekologen ganske snart, håper jeg slipper å se ut som på mange av de ekle fotoene når jeg skal føde...

hei! =)

når man har kjønnsvorter så kan de se ut som "blomkål hoder" hvis de er mange..

sånn som du beskriver, høres det ut som om du har det.. jeg ville dratt til gynekolog for å sjekke det.. man får ikke behandling for det under graviditet, hvis man ikke vil fryse de bort..

gutter kan se det hvis de drar forhuden tilbake.. kommer an på person til person hvordan de ser ut..

men har en i forholdet kjønnsvorter, har garantert den andre parten det oxo.. det er et virus man ikke blir kvitt.. så det kan komme tilbake flere ganger.. uheldigvis! =(

å herregud så utrolig kjiiiipt!!! jeg fryser de gjerne bort, synes dette var skikkelig ekkelt, heldigvis er jeg ikke den eneste som har det da.. huff bra jeg ikke har mange i hvert fall!! skal dra til legen å sjekke det=) takk for svar forresten..=)

Annonse

å fyyyyy faaaen, søkte på bilder, det der er det verste jeg har sett!!!!!! jeg har jo serr ingenting i forhold til de bildene der da.. mine ser man jo bare så vidt.. men heeerregud, blir jeg seende slik ut.. nei da seriøst.. da... :'( å herregud så jævlig3

Jeg begynte med 3 små vorter rett ved åpningen. Jeg freaka ut og overså dem. Sa ingenting til noen. Etter en relativt stor operasjon våknet jeg etter narkosen og hadde vondt i underlivet. Da jeg kom meg på beina og hjem fikk jeg totalt panikk. Hele underlivet mitt var fullt av vorter. Kom meg fort som fy til en gynekolog som var godt enig med meg at det var mange. I og meg jeg bare er prøver kunne jeg begynne å behandle selv. Jeg prøvde først ut pensling som bare var bortkastede penger. Men har begynt med en krem som heter Aldara (800 kroner for 16 ukers behandling). Dette har fungert veldig fint for meg. Eneste aberet er at det tar utrolig laang tid å bli bra! På grunn av dette har jeg måttet vente med prøvingen til jeg er helt bra.

Jeg følte meg som en annen sa her inne; disgusting i lange tider. Men en fantastisk gynekolog sa at dette er noe nesten alle kvinner opplever i løpet av livet, men det er noe ingen snakker om. Ble jo nødt til å fortelle sambo det. Og han la seg flat og innrømmet at han hadde vært hos lege rett før meg men ikke visst åssen han skulle si det. Vi ble enige om å legge ballen dø på hvem som smittet hvem og hjelper heller hverandre med å bli ferdig med det her. Lykke til alle sammen som sliter med det her! Er noe dritt mens det står på, men en kan alltids bli frisk igjen.

Et lite spørsmål på slutten: noen av dere som har hatt innvendige vorter? Jeg har men får ingen behandling for de nå. Må de fjernes med laser/kirurgi??

har indre vorter, fikk fjernet mine samtidig som jeg tok abort i vår.. mn gyneokologen min sa at de ikke fjener vortene kirurgisk dersom det ikke er mange, da kroppen kan fikse dette selv.. mine kom tilbake ca to uker etter jeg fikk dem fjernet, og ble bare enda flere, mn skal få fjernet dem på nytt... mn han sa at de kommer til å komme tilbake, men det kommer til å bli mindre og mindre hver gang de blir fjernet, fram til de forsvinner helt. så det kan hende at du ikke får noen behandling pga at din gyneokolog synes det er for lite, og at kroppen din vil få ordnet opp i problemet selv..

men er det noen som vet om en får samme behandling under en graviditet??

tja....pensling er vel giftig, jeg tok kontakt med en privat lege.....han fjerna de med skalpell....men det var ikke gøy for jeg nekta bedøvelse...siden jeg var gravid....kosta 500 men var verdt det følte jeg da....det var et par bittesmå igjen...de forsvant 1-2 uker etter fødsel.

80 % har dette viruset på ulike tidspungt i livet, så greia er en kombinasjon av immunologi og skjøre svangerskapshormonprega slimhinner....

lykke til....et godt råd drit i dem, ikke lett, men de er utrolig små og fortjener ingen oppmerksomhet i det store perspektivet......"om 100 år er allting glemt..."

lykke til!!!

Annonse

• 3 måneder senere...

Hør her: Jeg var hos lege og han fortalte at du kan fjerne kjønnsvorter når du er gravid. Men ikke via pensling, siden dette kan trekke inn i vevet der barnet ligger. Men du lan velge stråling. Dette er ikke farlig for barnet:) Jeg skal ha stråling nå, siden jeg plages med de:/ Snakk med fastlegen din, og fortell at du plages og så sender han deg videre til sykehuset for stråling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...