Vanilla83 Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Sånn som det er nå så vasker jeg flasker m. tilbehør med egen oppvask-kost og en liten dråpe zalo før jeg koker det. Men har noen spm ang denne steriliseringa.. Som igrunn er ganske slitsom, sku ønske jeg hadde nok melk >.< Hvertfall, hva gjør dere; 1. Hvor lenge må man sterilisere flasker og utstyr? 2. Hvor gammel må småttissen være før jeg kan slutte å koke vann? 3. Hvor mange ganger bruker dere flaskene før de kokes? Ønsker masse masse svar
lenej :o) Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 kokt dem når dem var ny, ellers vasker eg de for det meste for hånd, som du. når det passer, så putte eg dem inn i oppvaskmaskin, når den skal settes på. har da bare kokt de en gang... er ikke så nøye på det der eg.. vet ikke helt når man skal slutte å koke vann, vet at noen lager melka med en del kokende vann i flaska, å litt kaldt springvann, for at den fortere skal bli kald, så melkepulver. å den ungen ser ikke ut for å lide noe nød av det.. mini har oxo fått sprinvann opptil flere ganger, for vannkokeren har vært tom, å han har vært tørst der å da, så har bare varmet den litt i mikroen.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Jeg koker tuttene, men resten hiver jeg i maskina:) Ammer da så bruker ikke så ofte flaske..
alvefrøken Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Vet du....du bør egentlig koke vann og alt sånt utstyr de første månedene. Jeg kokte flasker og pumpeutstyr fram til hun var 6 mnd Er du usikker på vannkvaliteten der du bor, bør du koke vannet. Stortsett er det bra vann i Norge da
vi blir 4 :o) Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 jeg vasker som deg, også har vi kjøpt avents sterilisator.. gull hvert for oss.. nå ammer jeg ikke, så her går det bare i flasker.. min hs sa at det er bedre å vaske flaskene for hånd enn i maskinen, da det er fler bakterier der som ikke 70 grader klarer å ta knekken på.. Jeg koker flaskene en gang i døgnet.. det har blitt en grei rutine nå, men jeg synes det var pes i starten.. har hørt at når lillegull blir 6 mnd så trenger man ikke koke lengre.. vannet i springen kan drikkes fra 4 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå