Gå til innhold

Sterilisering av flasker, se hit litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som det er nå så vasker jeg flasker m. tilbehør med egen oppvask-kost og en liten dråpe zalo før jeg koker det. Men har noen spm ang denne steriliseringa.. Som igrunn er ganske slitsom, sku ønske jeg hadde nok melk >.< Hvertfall, hva gjør dere;

1. Hvor lenge må man sterilisere flasker og utstyr?

2. Hvor gammel må småttissen være før jeg kan slutte å koke vann?

3. Hvor mange ganger bruker dere flaskene før de kokes?

Ønsker masse masse svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kokt dem når dem var ny, ellers vasker eg de for det meste for hånd, som du. når det passer, så putte eg dem inn i oppvaskmaskin, når den skal settes på.

har da bare kokt de en gang... er ikke så nøye på det der eg..

vet ikke helt når man skal slutte å koke vann, vet at noen lager melka med en del kokende vann i flaska, å litt kaldt springvann, for at den fortere skal bli kald, så melkepulver. å den ungen ser ikke ut for å lide noe nød av det.. mini har oxo fått sprinvann opptil flere ganger, for vannkokeren har vært tom, å han har vært tørst der å da, så har bare varmet den litt i mikroen.

Skrevet

Jeg koker tuttene, men resten hiver jeg i maskina:) Ammer da så bruker ikke så ofte flaske..

Skrevet

Vet du....du bør egentlig koke vann og alt sånt utstyr de første månedene. Jeg kokte flasker og pumpeutstyr fram til hun var 6 mnd

Er du usikker på vannkvaliteten der du bor, bør du koke vannet. Stortsett er det bra vann i Norge da :)

Skrevet

jeg vasker som deg, også har vi kjøpt avents sterilisator.. gull hvert for oss.. nå ammer jeg ikke, så her går det bare i flasker..

min hs sa at det er bedre å vaske flaskene for hånd enn i maskinen, da det er fler bakterier der som ikke 70 grader klarer å ta knekken på..

Jeg koker flaskene en gang i døgnet.. det har blitt en grei rutine nå, men jeg synes det var pes i starten.. har hørt at når lillegull blir 6 mnd så trenger man ikke koke lengre.. vannet i springen kan drikkes fra 4 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...