Gå til innhold

Legen sier jeg ikke kan spise salt,sukker og hvete...hva gjør jeg nå?!Har dere noen tips til mat??


lana<3

Anbefalte innlegg

Har en betennelse i kroppen og legen sa at disse tingene gjorde at jeg ikke kvittet meg med vannet og at betennelsen ble verre...

 

Får heller ikke drikke eller spise så masse ting som har masse uekte i seg....altså brus i det hele tatt, sjokolade uten sukker, brød med hvetemel,chips, vingummi...dette var visst verstingene...

 

Så hva KAN jeg spise??? Tenkte dere her inne har sikker litt peiling...

 

går konstant sulten for jeg ikke helt vet hva jeg kan spise og det går mye i det samme...:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glutenfri mat er toppers. Du får kjøpt melblandinger til brød osv på butikker med stort utvalg.

Ellers drikke masse vann.

Det å holde seg unne salt og sukker på en stund er faktisk ikke så ille som man skulle tro. Men igjen, drikke masse vann.

Grønnsaker kan du sikkert spise masse av.

 

Kanskje flere her som vet om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tåler jeg ikke hvetemel... så jeg bruker mye maismel, spelt og havre.... Spelt er et hveteprodukt, men dog annerledes..... Solo har ikke uekte stoffer i seg, så det kan du drikke et glass av på lørdager. Jeg drakk kun solo før, da jeg ikke kunne drikke annen brus, grunnet e-stoffene... Jeg kan ikke se noe galt i å drikke et glass solo på en lørdag, selv om det er sukker i det... et glass tar ikke skade.

Ellers er det greit å ikke spise for mye av gulrøtter, da det er naturlig søtning i dem, druer skal en også være forsiktig med. Pappa har diabetes2 og han kan kun spise 12 druer per dag, grunnet sukketet...

Ellers så er det rett og slett å spise normal mat:-) Jeg spiser ikke sukker og salt selv.... Hold deg unna ferdigmat, i form av gryterett poser o.l. Det er masse masse sukker og salt i de posene.... Kjøp karbonadedeig istedet for kjøttdeig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...