Ønskersegenlitenbaby Skrevet 10. januar 2007 #1 Del Skrevet 10. januar 2007 Ville bare si tusen takk for meg, og eg håper inderlig å være tilbake på terminlistene så fort som mulig!! Har nesten nettopp funne ut at vi har mistet vår lille baby. Døde for 6 uker siden faktisk (etter mål, i uke 8+4) Var komt så langt som i uke 14 eg, uten og merke at det ikkje var noe galt.. puppene var vonde, kunne ikkje ligge på magen, ect, ect... Så tok eg det tunge taket på jobb, (som eg ikkje skulle gjort i første omgang fordi eg faktisk var gravid), men så kom blødningene, og samvittigheten og skyldfølelsen på bånn. Men no e eg glad eg gjorde det, for ellers hadde det sikkert ikkje blitt merket før ultralyden den 6 februar.. Det ble 3 lange dager på sykehuset. Utdrivningstablettene funket ikkje på meg selv om eg ble satt i gang 2 ganger. Så det endte med at eg måtte i nakose og få nurket (...off, tungt å skrive det....) skrapet ut.. Men selvsagt måtte eg faste i nesten 30 timer før de hadde tid til å ta meg inn.... Men trøsten er at nurket mest sannsynlig var sykt og ikkje levedyktig.. Og for skyldfølelsen sin del, ble det bedre me tanke på at han faktisk hadde vært død en god stund uten at det hadde vært noe eg kunne gjort... E bare så forbanna redd for at det skal skje igjen, og jaffal at det skal ta så lang tid før det blir oppdaget... Han var jo så ønsket... Men må legge til at vi hadde en FANTASTISK sykepleier som hadde nattevakt begge nettene vi var der og som lot min samboer være der med meg hele tiden. Noe som ikkje tillates til vanlig har eg forstått.. men han nektet å gå fra meg.. Søt han e me meg:) Men eg har et par spørsmål, om kor lang tid etter utskrapningen, ble dere eventuelt gravide igjen, med et friskt og fint liten baby...? Har så lyst å prøve igjen så snart så mulig.. Og, eg blødde bare pittelitt i 3 dager etter inngrepet, så var det slutt! e dette greit eller? Det er 2 dager siden det sluttet å blø nå og eg har merket et "trykk med smerte" når jeg sitter eventuelt sitter meg ned i eller ved endetarmen/tarmen disse dagene.. noen som vet????? har jo tenkt på forstoppelse, men det er ikkje det:) Men la oss håpe på at det klaffer skikkelig for alle her inne en dag... klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7736345-dritt-ma-m%C3%A5-nok-si-takk-for-meg-og-slenger-p%C3%A5-historien-min-og-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-i-slengen/
Ginger-mor Skrevet 11. januar 2007 #2 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei klumpen_håper_på_nurk_i_magen Veldig trist å lese historien din. Håper du holder motet oppe. Jeg hadde også en fantastisk hyggelig sykepleier, forresten, det hjalp masse. Å blø tre dager etter inngrepet høres greit ut. Det er visst veldig individuelt. Selv blødde jeg i 2 uker, mens andre her inne ikke blødde noe før neste mens. Jeg fikk beskjed om å vente et par sykluser før jeg prøvde igjen, men jeg vet ikke om det er "nødvendig". Jeg valgte uansett å vente èn syklus, for å være sikker på at jeg er tilbake til det normale. (har EL en av de kommende dagene, tror jeg) Så jeg er ikke gravid ennå. Men du skal ikke ha vondt... Jeg hadde nok tatt en telefon til legen, for sikkerhetsskyld. Kjipt med en infeksjon e.l. Lykke, lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7736345-dritt-ma-m%C3%A5-nok-si-takk-for-meg-og-slenger-p%C3%A5-historien-min-og-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-i-slengen/#findComment-7736983
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 11. januar 2007 #3 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei du Kjempetrist å lese din historie... :-( Det er helt grusomt urettferdig å oppleve en SA/MA, særlig når det finnes så mange som blir gravide som ikke vil beholde... som tar det for gitt og som ikke setter pris på hvilket under det egentlig er å kunne bære frem et sunt og friskt barn. Vet ikke om du har lest innlegget mitt, men jeg hadde en MA i forrige uke (min uke 11) Fosteret hadde vært dødt siden uke 9. Jeg hadde egentlig ikke merket noenting, bortsett fra en pitteliten blødning som jeg trodde var helt ufarlig, så min verden raste også sammen... Helt grusom følelse, så jeg vet hvordan du har det. Godt å høre at du også har en god kjæreste, det er utrolig viktig og hjelper mye. Angående spørsmålet ditt, så hadde jeg også en sånn rar trykkende og litt smertefull følelse et litt ubestemmelig sted bak ved tarmen... uff, høres veldig rart ut, men det er vanskelig å forklare.. Da jeg spurte legen under ultralyden (maste meg til kontroll etter utskrapningen pga. forskjellige vondter) sa hun at det lå en liten væskeansamling bak livmoren (altså mellom tarm og livmor). Dette var fordi det gule legemet antakelig hadde sprukket. Hun forklarte at det gule legemet vanligvis oppløses og tas opp av kroppen, men noen ganger kan det sprekke og det gir en skarp smerte mens det pågår, mens væskeansamlingen kan føre til ømhet (særlig ved avføring, eller trykk) på grunn av ømhet etter inngrepet. Denne trykkfølelsen/ømheten skal gi seg etter noen dager, altså relativt raskt. Det gule legemet er jo en slags cyste som oppstår i forbindelse med graviditeten... men det vet du sikkert. Dette ble litt langt, men håper det hjalp deg. Masse lykke til videre ihvertfall!!! Jeg vil vente en menstruasjon så forholdene er tipp topp, så er det full rulle igjen :-) Vi vil gjerne ha en liten baby så snart som mulig, så her er det bare å henge i. Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7736345-dritt-ma-m%C3%A5-nok-si-takk-for-meg-og-slenger-p%C3%A5-historien-min-og-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-i-slengen/#findComment-7737335
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 11. januar 2007 Tusen takk for svar Ginger_mor og Markblomsten:) Vi satser på det er det gule legeme som gir litt onde fra seg no! så venter eg noen dager med å ringe sykehuset!! jepp, etter første mens e det fult kjør igjen!!! hehe... Lykke til videre begge to. Det eg godt å vite at det ikke er bare meg med rar følelse "bak" og at det faktisk kan være en forklaring på det:) Tusen takk Markblomsten.. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7736345-dritt-ma-m%C3%A5-nok-si-takk-for-meg-og-slenger-p%C3%A5-historien-min-og-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-i-slengen/#findComment-7740170
Phillippa Skrevet 15. januar 2007 #5 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er så trist å lese om disse fæle MA og SA. Urettferdig at vi skal miste disse smånurka som er så ønsket!!! Jeg hadde selv en MA i november. Stort sjokk, hadde gledet meg slik til å få en baby!! Pga smerter og ørliten blødning fikk jeg ultralyd.Viste at babyen døde i uke 8.Heilt forferdelig, jeg som trodde jeg var i uke 12 og den største faren var over... Fikk utskraping samme dag heldigvis og hjem med samboeren min samme kveld.Blødde veldig lite, men følte meg øm både her og der, så tror det er normalt. Det gikk over etterhvert, men varte en stund da. Nå er det over 5 uker siden siste mens, måtte bare ta en test idag... Nedtur at den var negativ da... Så da blir det ikke septemberbarn heller...Satser på et oktoberbarn. Lykke til med nestemann da! Jeg kjenner jeg er litt engstelig for en ny abort,men det går vel bra til slutt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7736345-dritt-ma-m%C3%A5-nok-si-takk-for-meg-og-slenger-p%C3%A5-historien-min-og-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-i-slengen/#findComment-7806450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå