Gå til innhold

Vil dere vite kjønn hvis de klarer å se det på UL???

Anbefalte innlegg

Har tenkt som så at jeg har lyst til å vite det hvis jordmora klarer å se det temmelig sikkert. Men har jo hørt at det er ofte det ikke er så lett å se, og at det blir nærmest gjetting........vil dere vite det da?? Kanskje er det bedre å leve i uvissheten frem til fødselen enn å forberede seg på feil kjønn?

Fortsetter under...

Jeg har ikke så lyst til å høre hvilket kjønn det blir. Dette er fordi jeg har hørt om mange som har fått hørt kjønnet og forberedt seg det og det viste seg at det ble feil. Men min samboer vil gjerne vite det, så vi har blitt enige om at hvis de på ultralyden med sikkerhet kan si hva det er vil vi vite det. Hvis de er det minste i tvil, vil vi vente til fødselen..

Jeg ønsker å vite det. Er vel mer sjelden at de tar feil, så den sjansen tar jeg. Skulle det komme ut noe annet enn det de mente, så har jo det ikke noe å si. Jeg kommer ikke til å kjøpe inn særlig mye klær f.eks, og alt av utstyr blir nøytralt uansett med tanke på evt. flere barn siden. Barnerom ordner jeg ikke siden barnet skal ligge på vårt rom det første året.

Vi ville ikke vite det sist, men så det med en gang ul begynte hehe... en liten gutt. Så da spurte vi legen om det var gutt for å være sikkre. Og det var det.

Sys det var kjempe kjekt å vite det, så vi skal vite det denne gangen og.

Annonse

jepp, det vil jeg absolutt..! ;) men kommer til å forberede meg på at det kan være gutt om de sier det er jente, er visst det de tar mest feil på.. :) og uansett kjøpe kjønns-nøytrale klær, for jeg vet jeg får masse kjønns-bestemt etter fødselen, med søskenbarn som fikk barn for en stund siden og sånn, har jeg blitt lovt en del.. :)

Jeg har prøvd begge deler, det er helt klart vanvittig spennende å ikke vite kjønnet! Vi skal spørre når vi er på UL, men egentlig håper jeg kanskje at de ikke får til å se det, det er så herlig å få svaret når han akkurat er født..

Men av praktiske årsaker blir det ok å vite, er så greit å få vasket opp klærne man får bruk får.. Og skulle det nå vise seg at jordmor tar feil, kan man egentlig ikke ta det med annet enn et flir for så å kle på gutten den nydelige, rosa sparkebuksa man har kjøpt for anledningen;) Syns jo vi alltid bør ta et lite forbehold før vi går amok og handler inn alt mulig, jeg da..

Storesøstra på 4år, ønsker seg så inderlig en lillesøster, og får hun en bror til, vil hun ikke ha noe beibi, sier hun.. Så vi trenger all den tid vi kan for å forberede henne på at, jo, det blir enda en lillebror! (jeg er nemlig helt sikker på gutt!)

Herremannen har lyst til å vite om det er gutt eller jente, jeg har et barn fra før der vi ikke visste kjønn, og det var kjempespennende.

Nå har vi ikke helt bestemt oss for om vi skal vite det enda, men jeg tror at dersom de ser det klart og tydelig, vil vi vel kanskje vite det. Mannens ønske teller sterkt ettersom dette er hans første, men vi får se :)

Annonse

Eg har kjempelyst å vite det, men ingen andre. Pappen til ungen vil ikkje, så me har valgt å ikkje spørre legen, men det kan hende eg ser det ved eit uhell då.... Me var på ultralyd i uke 13 og eg forsøkte å se etter, men eg såg ingenting. Han/ho vinka til meg og rista på hodet sitt, men kryssa beina. Nytt snikforsøk skjer i uke 18, så me får sjå om det er eg eller mannen som får viljen til slutt. Besteforeldrene vil og ha spenninga ved ikkje å vite, men eg er ikkje så glad i spenning, liker best fakta. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...