Ønskersegenlitenbaby Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Ville bare si takk for meg. har nettopp funne ut at vi har mistet vår lille baby, for 6 uker siden faktisk (etter mål, i uke 8+4) Var komt så langt som i uke 14 eg, uten og merke at det ikkje var noe galt.. puppene var vonde, kunne ikkje ligge på magen, ect, ect... Så tok eg det tunge taket på jobb, (som eg ikkje skulle gjort i første omgang fordi eg faktisk var gravid), men så kom blødningene, og samvittigheten og skyldfølelsen på bånn. Men no e eg glad eg gjorde det, for ellers hadde det sikkert ikkje blitt merket før ultralyden den 6 februar.. Det ble 3 lange dager på sykehuset. Utdrivningstablettene funket ikkje på meg selv om eg ble satt i gang 2 ganger(med 12 timers mellomrom). Så det endte med at eg måtte i nakose og få nurket (...off, tungt å skrive det....) skrapet ut av meg.. Men selvsagt måtte eg faste i nesten 30 timer før de hadde tid til å ta meg inn.... Men trøsten er at nurket mest sannsynlig var sykt og ikkje levedyktig.. Og for skyldfølelsen sin del, ble det bedre me tanke på at han faktisk hadde vært død en god stund uten at det hadde vært noe eg kunne gjort... E bare så forbanna redd for at det skal skje igjen, og jaffal at det skal ta så lang tid før det blir oppdaget... Han var så ønsket... Men må legge til at vi hadde en FANTASTISK sykepleier som hadde nattevakt begge nettene vi var der og som lot min samboer være der med meg hele tiden. Noe som ikkje tillates til vanlig vel og merke.. Men eg har et par spørsmål, til de som har hatt MA eller SA, om kor lang tid etter dette, ble dere eventuelt gravide igjen, med et friskt og fint liten baby...? Har så lyst å prøve igjen så snart så mulig.. klem fra meg
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Jeg ble gravid og siste blødningsdag var abortblødningen:) Frisk å fin lita jente ble det av det-.. Kjenner også 2 stk som har opplevd det samme å har blitt gravide rett etterpå.. En er faktisk veldig fruktbar etter en utskrapning.. så hopp i halmen så fort blødningen har stanset du. Lykke til.. Det er selvsagt ikke no større sjanse for at du vil oppleve det samme igjen , det ble jeg fortalt
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2007 Tusen takk for svar! syns det var på tide og forandre nick.. fikk beskjed om å vente til etter den første mens var ferdig etter blødningene stoppet pga infeksjonsfare, for livmor ikkje hadde grodd.. stoppet å blø bare 3 dager etter utskrapningen altså for 2 dager siden.. vet ikkje om det e normalt. men håper på det:)
Enitsirk79 Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Uff trist å lese. Hadde selv MA i fjor. Det tok ca 5 uker før tanta kom og etter 6 pp'er ble jeg gravid igjen. Er nå 13+0. Lykke til med prøvingen igjen, håper det klaffer fort for dere. Klem
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 takk takk:) håper eg på men hva betyr 6 pp`er? litt grønn eg desverre..
storbil Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Hei jeg ville bare si at jeg føler veldig med deg. Det er en forferdelig opplevelse. Hadde MA i mai men ble gravid etter 2 mnd. Ble også rådet til å vente en mens før vi prøvde igjen pga slimhinnen i livmoren slik at den fikk fornyet seg. Turde ikke annet vi da. Håper virkelig det lykkes raskt for deg. Ønsker deg lykke til. Tenker på deg. Vennlig hilsen
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2007 Tusen takk for svar.. Betyr mye for meg:) klem
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Hadde en sa før jeg fikk gullgutten min som nåå er 15 mnd.Da hadde jeg bare en mens etter utskrapning så satt hen.Mistet også i sommer med litt av samme hendelses forløpet som deg.Trodde jeg var 16 uker på vei.Ble også gravid denne gangen etter en mens.Er nå i uke 19+2 og venter en liten gutt til. Lykke til vennen du skal se det sitter til slutt. Krysser fingrene for at du snart er tilbake hos oss her:)
BCventernr3-fåttnr3 Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Huff Klumpen, dette var trist!!! Hadde SA mellom jentene mine. Måtte også ha utskrapning. Det gikk ca 6 måneder før jeg ble gravid igjen, dvs ca 6 pp (prøve perioder). Resultatet var en deilig datter. Det er veldig vanlig med uprovoserte svangerskapsavbrudd. Ikke lett å glemme heller, jeg bærer med meg tanken om den jeg mistet... Heldigvis viser det seg at slike avbrudd er kroppens måte å si at ikke alt bar bra med den lille og at kroppen raskt er i stand til å prøve på nytt. Mange gode tanker går til deg, klem!
gosnut Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Kjære deg! Vil først av alt sende deg verdens største klem!!! Jeg har selv hatt en SA og en XU. Jeg har dermed vært gravid 3 ganger på et år!! Blitt gravid igjen med en gang begge gangene. Så det kan gå veldig raskt. Nå sitter barnet endelig der det skal hos meg og jeg er 22+3 i dag. Du skal se det kommer til å gå så fint med deg!! Det er utrolig vondt å miste og jeg sa faktisk etter XU at jeg ALDRI mer skulle bli gravid.... Orket ikke tanken på å gå igjennom det igjen.... Så plutselig var jeg gravid igjen og har fått verdens beste oppfølging. jeg ønsker deg alt godt!! Masse stooore klemmer!
pillis Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Vill bare gi deg en stor klem. Var igjennom det samme i fjor og det er helt forferdelig. Min vennine gikk også 6 uker uten å vite at fosteret var døtt. Ta deg tid til å sørge det trenger du. Begge vi fikk beskjed om (hun i Sverige og jeg i Norge) at vente til mensen kommer igang en gang sen er det bare å prøve. Forstod det slik at då har kroppen skjønt at den ikke er gravid og er i "rute" igjen. For min venninne tok det 2 måneder sen var hun gravid. Jeg valgte å vente litt og bytte jobb. Men er nå gravid igjen etter en SA og blev gravid med en gang. (Har aldrig vært så fruktbar som etter den SA) Merkelig kroppen var klar liksom. Uansett tror jeg det er litt forskjell på Sa og Ma. Siden ved en SA kvitter kroppen med seg det av seg selv og kommer fort i rute igjen. Er ikke noen lege, men har erfart og observert. Du får lykke til du blir uansett gravid igjen. Stor klem
Minnie_Moon Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Huff, så trist. Vondt at du måtte gå så lenge før du oppdaget at noe var galt. Opplevde MA sommeren 2005. Og var nok en av de uheldige og ble ikke gravid igjen før nå i høst. Så det tok ca 1 år og 1 mnd etter utskrapning at jeg ble gravid igjen. Som regel går det raskere for de fleste har jeg inntrykk av. Håper du får nurk i magen igjen snart!
Ma-i Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Uff.. trist er det. T adeg tid til å sørge ja. Det går nok bra neste gang. Du kan sikkert be om tidlig UL og oppfølging da så blir det lettere for deg å komme igjennom, ikke at det er nødvendig i seg selv, men det er jo ikke br aå engste seg heller. Ønsker deg lykke til videre . Ser deg nok snart her inne igjen skal du se. klem
Mamma&LilleKrølle Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Off, dette var trist.. Hadde selv en MA i mars ifjor, 10 uker påvei var jeg. Det tok 5 pp (prøve perioder) før jeg ble gravid igjen.Og nå er jeg 20 uker og dermed halvveis med ei lita frøken:) Ta vare på dere selv, snakk sammen og gråt ein skvett. Det var hvertfall viktig for meg, og det er det fortsatt. Men vi er forskjellige og sørger forskjellig. Men glemmer nok aldri den lille. Jeg synes derimot det var litt vanskelig da jeg ble gravid igjen, pga alle minnene som satt igjen. Men alt har gått bra:) Ønsker dere lykke til, og sender deg en god klem.
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. januar 2007 Tusen Tusen takk for alle gode ord og støtte og tanker og klemmer!!! Betyr uhyre mye for meg:) Stoooooooor klem fra meg:)
zzzzz-frøken Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 Ville også bare si at jeg synes dette var utrolig leit for dere!!! Men som noen kloke hoder (inkl. deg selv) sier i tråden her: det er jo kroppens måte å si i fra fosteret kanskje ikke ville klart seg særlig godt! Masse lykke til med videre prøving Jeg lurer på en sak og du behøver så klart ikke svare dersom du ikke orker. Synes jeg leser om så mange som mister uten å merke det før etter lang tid. Merket du ingenting før du var på ul? Ingen smerter eller blødninger? Klem fra
mor saia Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 Huff d var trist! ble lei meg nå! d er bra at du vil fortsette og ikke gir opp da! virkelig lykke til! krysser fingrerne for deg! stå på!!!!!!! )))
æsj altså! Skrevet 11. januar 2007 #18 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har opplevd det samme som deg, og vet hvor vondt du har det nå. Våren 2003 trodde jeg at jeg var 15 uker på vei, men det visste seg at den lille hadde dødt i uke 9. Det var veldig trist. Men jeg ble raskt gravid igjen, og resultatet ble en flott gutt i januar 2004:) Nå er jeg gravid igjen, og venter nr 2 i juni. Du skal se at om om en mnd eller to er du gravid igjen. Jeg skal krysse fingre for deg:)
#Glad mamma til2# Skrevet 11. januar 2007 #19 Skrevet 11. januar 2007 Det var veldig trist å høre,vanskelig å finne ord når jeg hører noe så trist. Masse lykke til videre,håper du får en spire som sitter neste gang. Mulighetene for det er vel god. Trøste klem.
maiprins Skrevet 11. januar 2007 #20 Skrevet 11. januar 2007 Hei klumpen! Vil først gi deg en trøsteklem jeg...... Veldig trist å høre dette men som du sier så var det nok en mening med det. Jeg mistet i sommer etter 18 dager med blødninger, 2 ganger på UL så de at nurket levde og hadde det bra, men 3. gangen så vokste den ikke lenger. Jeg fikk da utskrapning - var da i uke 12. Og jeg som hørte at det var sååå få prosent som mistet da de hadde sett at fosteret levde..... det var utrolig tøff opplevelse.... psykisk..... Så ventet jeg utålmodig på mensen..... det tok 5 uker .......... deretter var det å "kjøre" fullt på for å prøve å bli gravid. Ble gravid med en gang! Håper du kan trøste deg med din samboer og unne deg noe godt disse dagene som er tunge. håper du snart komme hit inn på bim igjen!!! Stoooooooooor klem fra
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #21 Skrevet 11. januar 2007 hei hei... til zzzzz-frøken!! Svar på ditt spørsmål. Eg begynte å blø sist tirsdag kl 11 om kvelden for å være eksakt.. Hadde ikkje hatt noen form for blødninger etter smerter på forhånd... Og da reiste vi på legevakten, der kunne de ikkje gjøre noe. ikkje kunne de tilby ultralyd en gang, hun teite damen der sa bare at barnet mitt mest sannsynlig var død, her er noen paraginforte mot smertene.. Eg hadde lyst å drepe henne.... Da forlangte eg å få ultralyd. så hun måtte ringe til kvinne klinikken (kk) i bergen og fikk time til meg for dagen etterpå.. den natten var det veldig mye grining og smerte og fortvilelse. så hadde forberedt meg på det verste. så vi reiste opp på kk i ett tiden dagen etter og da fikk eg en vaginal ultralyd. Der fikk vi det bekreftet..!! Så neste gang skal eg forlange en tidlig ultralyd..... Vær sikker på det:) Klem fra meg
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #22 Skrevet 11. januar 2007 Sv: Takk for meg.... MA er noe DRITT.. NYTT 18:15 11.01.2007 hei hei... til zzzzz-frøken!! Svar på ditt spørsmål. Eg begynte å blø sist tirsdag kl 11 om kvelden for å være eksakt.. Hadde ikkje hatt noen form for blødninger etter smerter på forhånd... Og da reiste vi på legevakten, der kunne de ikkje gjøre noe. ikkje kunne de tilby ultralyd en gang, hun teite damen der sa bare at barnet mitt mest sannsynlig var død, her er noen paraginforte mot smertene.. Eg hadde lyst å drepe henne.... Da forlangte eg å få ultralyd. så hun måtte ringe til kvinne klinikken (kk) i bergen og fikk time til meg for dagen etterpå.. den natten var det veldig mye grining og smerte og fortvilelse. så hadde forberedt meg på det verste. så vi reiste opp på kk i ett tiden dagen etter og da fikk eg en vaginal ultralyd. Der fikk vi det bekreftet..!! Så neste gang skal eg forlange en tidlig ultralyd..... Vær sikker på det:) Klem fra meg
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #23 Skrevet 11. januar 2007 Må nok en gang takke for støtte:) TUSEN TAKK:)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 11. januar 2007 #25 Skrevet 11. januar 2007 klem og lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå