Gjest Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Er det alkoholen eller er det vinen? Ønsker ikke akuratt innta alkohol, men er glad i vin ? Det finnes jo alkofri rødvin gjør det ikke??
findus Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Vet ikke, men vet at lillen får samme promillen som du, bare at h*n ikke er utvikla til å takle samme promillen som du. Bare sånn så du vet det, for sikkerhets skyld :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg fikk rier begge gangene... Da jeg drakk en halvt glass fikk jeg svake rier, da jeg drakk et helt fikk jeg vonde, "må puste meg gjennom" rier.... Så definitivt funket det på meg... Et glass kan uansett ikke skade!
nr.2 i februar Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 men er det noen som vet om alkoholfri rødvin har samme effekt?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Hvis det er rødvin det er snakk om, og ikke alkohol generelt, skulle man jo tro at alkoholfri gjør samme nytten, siden eneste forskjellen er alkoholinnholdet. Forresten, det er en forskjell til - smaken. Alkofri rødvin smaker kun rød husholdningssaft ;-) Men det skader jo ikke å prve noe uten alkohol, så hvorfor ikke, hvis man venter til man er 38 uker, hvertfall. Til det beste for barnet, mener jeg.
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Når gjorde du dette? Før eller etter termin? Etter du allerede var moden? Var fødselen i gang? Og hvordan vet vi når vi er moden??
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Dette var til Anonym, som sa det hadde funket for henne:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 prøvde det med nr 2,flere dager etter termin.1 glass.Fungerte ikke.Satt bare igjen med dårlig samvittighet for at det kunne ha skadet han,selv om det helt sikkert ikke var farlig.
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 jeg har drukket alkoholfri hvitvin i ny og ne, men det har ikke hatt noen effekt på rier/ kynnere hos meg. så jeg kan vel tenke meg at det er alkoholen i så fall som har effekt. forøvrig så smaker ariel sin hvitvin (alkoholfri den altså), helt det samme som vanlig hvitvin.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Det er jo bare å prøve alkoholfri rødvin hvis du vil se om det funker da...men tviler på at det har noen virkning hvis du ikke i utgangspunktet er ganske klar for å føde tenker jeg, for jeg har pleid å drikke alkoholfri rødvin til mat innimellom...når jeg har gått lei av fanta til restaurantmiddagen liksom. Ellers er alkohol forbundet med fare for prematur fødsel, så det kan vel være noe i at alkohol kan sette i gang rier...men det er jo ikke akkuratt tilrådelig da syns nå jeg.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Takk for mange svar:) Kommer ALDRI til å drikke alkohold med baby i magen. .Tror ikke heller at det kan skadet med 1 glass.. MEN det er det jeg tror.. så lenge jeg ikke vet me sikkerthet så tør jeg ikke. Men jeg skal prøve alkoholfri rødvin på termindagen hvis det ikke har skjedd noe.. bare for å ha prøvd liksom :
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 rødvin RIEFREMKALLENDE?????????????? jeg fikk tips om å ta et lite glass rødvin av legen for å roe ned masete kynnere. Det skulle få livmoren til å slappa av. Sikkert et utradisjonelt rå¨d fra legen men det tyder i hverfall ikke på at det er riefremkallende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå