Gå til innhold

Morsmelk og mme


lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Kan jeg gi mme samtidig som jeg ammer, eller må man velge, enten eller???

Problemet er at jeg tror jeg har litt lite melk om kvelden, så baby'n ikke blir ordentlig mett og har derfor vurdert å gi litt mme om kvelden så hun skal bli skikkelig mett og kanskje da sove bedre..

Har også prøved å pumpe litt om dagen som jeg gir henne.

 

Hva mener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Vi gjør det her, bruker begge deler. Om natten og morgningene er det bare mm, om ettermiddagene og kveldene mest mme. Er da han er mest krevende og bruker så lang tid på å spise, ofte mer enn én time.. Dette fungerer veldig bra her. Og plutselig så sov han mange timer i strekk om natten, fra 2 til 9-10, er helt fantastisk, kan hende det er pga mme?? Vet det er mange som gir mme om kveldene fordi de selv har for lite.. Ikke noe galt i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for å slippe fire timer med skriking om natten...

Bare redd det vil ødelegge for melkeproduksjonen min, eller at hun vil slutte å amme da det er enklere med flaske..

Men vi får prøve oss fram litt da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir et problem med flaske og pupp samtidig, de fleste tar dette bra.. Men dersom det blir veldig mye mme isteden for amming, ville jeg ha pumpet meg samtidig. Jeg har fått mindre produksjon etter at mme nesten har erstattet noen av periodene jeg egentlig skulle ha ammet. Kan selvfølgelig pumpe melken tilbake, men det er litt stress også.. Like greit å holde det ved like.. Lykke til da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjonen for å veie tutta i dag. HAr nemlig litt lite melk og hun har gått opp litt sakte. Da sa helsesøster følgende: Gi heller mme enn å slite deg ut med pumping, men prøv å hold noen måltider frie for flasker (for eksempel om morgenen hvis man har mye melk da). Så kan det plutselig skje, når babyene blir sterkere, at de får nok av puppen og slipper flaskene helt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke velge en av delene, vi gir både pupp og flaske her, mest fordi jeg er sår og pumper litt, men trur nok vi kommer til å gi litt mme på kvelden når jeg har minst melk også.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte m det for 3 dager siden, og her funker det veldig bra!!! Hun er veldig fornøyd etter flaske på kvelden og sover bedre og lengre.. Godt for a mor for nå slipper jeg å ha puppen hengende ute hele tiden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...