Krølle79 Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Ble plutselig litt sånn usikker på hva jeg skal spørre henne om, og jeg skal dit imorgen tidlig... Skal spørre henne om smertestillende og fødestillinger, men utenom det... ??
Krølle79 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. januar 2007 Dytter meg litt opp, jeg.. Skal til jm klokka 9.30 idag, og kunne godt tenkt meg å høre hva dere spør jm deres om..?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Oj, det var ikke et lett spørsmål du kom med :-) Jeg spør om det som faller meg inn der og da, har vel spurt om alt fra fødestillinger og smertestillende til hva som skjer i magen og er dette og dette normalt etc. Hun tar opp det hun synes passer for oss å snakke om den måneden, så tar vi det fra der. Sist spurte jeg mye om sykehusoppholdet (jordmor jobber på sykehuset halv tid). Hvordan opplegget var, vi snakket litt om gjennomsnittstid for førstegangsfødende og hva de pleier å lure på osv. Praktiske spørsmål i forbindelse med fødsel og barsel. Har jeg vondt eller opplevd noe ubehagelig tar jeg det opp, og hun forklarer. Har jeg opplevd noe fint så snakker vi om det også :-) Lykke til i dag :-)
Krølle79 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2007 Nå fikk jeg nesten lyst til å gi deg en klem!! ) Tusen takk for hjelpa! Er 30+2 idag, og dette er min første jm-time (kø-kaos i Trondheim, skjønner du..), så jeg er egentlig helt blank..
mayaya Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Hallo, Krølle!!! Hvordan gikk det til jm??? Jeg har selv bare hatt en time, og ante ikke noe om hva jeg skulle spørre om.. Men tiden gikk jo, hun snakket jo masse, hun :-) Tenker jeg har litt mer spørsmål neste gang (1/2), for nå vet jeg mer hva de timene går ut på.... Og så, hvordan var det i går på CS?? Kjøkkenet mitt ble levert 1845, så her var det ingen sjans for å komme seg avgårde.. Og de ringte bare 5-10 min før de var her, så det var vel bra jeg hadde holdt meg hjemme :-) Neste gang.....
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Litt nysgjerrig bare... Jeg bor ikke i Norge, og bare lurer på hvem dere går til før dere går til jordmor? Lege? Jeg har gått hver 3. uke hos jordmor fra uke 10.
mayaya Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har gått til fastlegen. Her i Trondheim er det ikke alle som får jordmor, bare 40% dekning, så jeg var heldig som slapp til i uke 28. Nå går jeg annenhver gang hos lege og jordmor. Har man først fått jordmor, kan man også velge og gå bare dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå